صفحه اصلی / استان ها / کرمانشاه / جشن تولدی برای درخت کهنسال کرمانشاه
جشن تولدی برای درخت کهنسال کرمانشاه

جشن تولدی برای درخت کهنسال کرمانشاه

درخت کهنسال شهرمان امروز میهمانان زیادی داشت، میهمانانی که آمده بودند تا جشن تولدش را جشن بگیرند.

درخت کهنسال

به گزارش کسب و کار نیوز، امروز جمعی زیادی از کودکان کرمانشاهی به همراه خانواده‌هایشان به تاق بستان آمده بودند تا در جشن تولد “رحمت” کهنسال ترین درخت این دیار شرکت کنند.

برنامه‌ای شاد و مفرح که توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه برگزار شد و حاضرین تولد پانصد و نود و شش سالگی این درخت کهنسال- براساس تخمین- را جشن گرفتند.

کودکان حاضر در این برنامه بزرگترین نقاشی همگانی با موضوع “درخت من” را روی پارچه‌ای ترسیم کردند، نمایش عروسکی دیدند و در قالب برنامه‌هایی شاد با اهمیت حفظ محیط زیست آشنا شدند. در پایان هم کیک تولد “رحمت” ۵۹۶ ساله بریده و بین میهمانان توزیع شد.

مهدی عبدالمالکی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه هدف از اجرای این برنامه در آستانه هفته منابع طبیعی را ایجاد شور و نشاط بین کودکان و همچنین آشنایی آنها با اهمیت حفظ محیط زیست عنوان کرد.

وی در خصوص کهنسال ترین درخت کرمانشاه نیز گفت: این درخت با ارتفاع ۳۷.۷ متر و قطر ۸.۴۶ متر در ورودی مجموعه تاریخی تاق بستان خودنمایی می‌کند که علاوه بر ارزش ژنتیکی، ارزش فرهنگی و تاریخی هم دارد، به طوری که در فرهنگ عامه به درخت “رحمت” شهرت دارد.

به گفته رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه، درخت کهنسال تاق بستان پس از چنار هزار ساله ابرقو دومین درخت کهنسال کشور است.

وی افزود: در ادبیات عامه این درخت را به دوران ساسانی و افسانه شیرین و فرهاد نسبت می‌دهند و در ادبیات فولکلور در خصوص این درخت آمده که این درخت را شیرین در زمان شکسته شدن پای اسب خسرو پرویز و دیدار او با فرهاد در تاق بستان به عنوان یادگاری می‌کارد.

عبدالمالکی گفت: این درخت در طول تاریخ به نام‌های مختلفی همچون دارپهلوان، درخت رحمت و درخت کهنسال تاق بستان نامگذاری شده و سال ۱۳۸۸ به عنوان یکی از آثار طبیعی استان به ثبت ملی رسید.

ابن برنامه با مشارکت اداره میراث فرهنگی و گردشگری، منابع طبیعی، بانک رفاه، انجمن سبزگستران کرمانشاه و گروه گردشگری بومرنگ برگزار شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

بهره‌برداری از ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی و ۱۰ مدرسه سیار برکت در کرمانشاه

امیرحسین مدنی در سفر خود به کرمانشاه علاوه بر افتتاح ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی در مناطق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.