صفحه اصلی / سیاسی / سایر حوزه های سیاسی / مهمترین اخبار حقوقی هفته‌ای که سپری شد
مهمترین اخبار حقوقی هفته‌ای که سپری شد

مهمترین اخبار حقوقی هفته‌ای که سپری شد

برگزاری دادگاه حسین هدایتی، مرخصی مشایی و برگزاری دومین جلسه دادگاه حسین فریدون و ... گزیده اخبار حقوقی و قضایی هفته گذشته بود.

آرم قضایی

به گزارش کسب و کار نیوز، عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران با اشاره به تشکیل پرونده برای یکی از مسئولان اتحادیه‌ها، گفت: از همه مسئولین دولتی، بخش‌های خصوصی و اتحادیه‌ها به جد می‌خواهیم که از انتشار شایعات و اخبار کذب و مطالبی که اطلاع ندارند خودداری و جلوگیری کنند.

وی ارائه تسهیلات به افراد کارتن خواب در پرونده بانک سرمایه را مصداقی از نبود نظارت و عدم توجه بانک‌ها به مسئله پیشگیری عنوان کرد و افزود: دادستانی تهران در رابطه با تخلفات بانکی اقدامات مقابله‌ای را انجام می‌دهد ولی در کنار مقابله باید بخشی را به پیشگیری اختصاص داد.

دادستان تهران با اشاره به تشدید تحریم‌ها و جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران، بر لزوم تغییر راهبردها در سال ۹۸ تاکید کرد.

وی با اشاره به  اولین پرونده در رابطه با گوشت قرمز در شعب ویژه  گفت: در این رابطه دو نفر از ستاد تنظیم بازار استان تهران، و دو نفر از سایر دستگاه‌های مرتبط با تأمین و توزیع گوشت بازداشت شده و پرونده آنان در حال تکمیل تحقیقات است.

هدایتی با تبانی ۵۸۶ میلیارد تومان از بانک سرمایه خارج کرده است

یکی از مهمترین اخبار حقوقی هفته گذشته، برگزاری دادگاه حسین هدایتی بود که اولین جلسه رسیدگی به این پرونده و ۱۰ متهم به اخلال در نظام اقتصادی کشور هشتم اسفندماه در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی‌مقام به‌صورت علنی برگزار شد.

قهرمانی نماینده دادستان در این جلسه گفت که هدایتی با تبانی با مدیران بانک سرمایه ۵۸۶ میلیارد تومان از وجوه این بانک را خارج کرده است.

وی افزود: اگر علم و آگاهی که در قانون مبارزه با اخلالگران در نظام اقتصادی به آن اشاره شده و به قصد ضربه به نظام باشد که حکم آن اعدام است، ولی کیفرخواست این افراد صرفاً در خصوص اخلال بدون قصد ضربه به نظام صادر شده است.

جلسه بعدی رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی روز دوشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد. 

دومین جلسه رسیدگی به پرونده حسین فریدون برگزار شد

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات حسین فریدون و ۶ نفر از مرتبطین وی در پرونده، هفتم اسفندماه در شعبه ۱۰۵۷ مجتمع قضایی کارکنان دولت به ریاست قاضی عالیشاه برگزار شد.

۶۰۰۰۰ زندانی مشمول بخشنامه عفو گسترده محکومان شدند

براساس این گزارش، اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان‌ها با تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: با اجرای بخشنامه عفو گسترده زندانیان که به مناسبت چهلمین بهار آزادی از سوی رهبر انقلاب به زندانیان کشور اعطا شده است تا روز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س)، تعداد ۳۶۰۰۰ نفر از زندانیان آزاد و تعداد ۲۴۰۰۰ نفر مشمول تخفیف مجازات شدند.

کارکنان دستگاه قضایی مشکلات معیشتی زیادی دارند

آیت الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه در حاشیه بازدید از مراحل ساخت بیمارستان فوق تخصصی قوه قضاییه اظهار کرد: مسئله خدمت رسانی در درون قوه قضاییه در جهات مختلف از ابتدا مدنظر بوده است.

آغاز طرح نظارت نوروزی تعزیرات حکومتی 

در هفته گذشته سیدعلیرضا آوایی وزیر دادگستری، خبر داد که طرح نظارت نوروزی سازمان تعزیرات از روز سه‌شنبه هفتم اسفند ماه آغاز می‌شود و تا ١۶ فروردین ماه سال ٩٨ ادامه خواهد داشت.

وزیر دادگستری گفت: برای رفع مشکلات کودکان در جامعه، نیاز به تبیین موضوع و فرهنگ سازی داریم.

افزایش ۴۵ درصدی تعطیلی واحدهای صنفی متخلف

جمال انصاری رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: تعزیرات علاوه بر جریمه از ابزارهای قانونی مختلف برای نظارت استفاده می کند که بر این اساس در ١١ ماهه نخست سال جاری تعطیلی واحدهای صنفی و توقف کسبه متخلف بیش از ۴۵ درصد افزایش یافته است.

الزام یک خودروساز به جمع آوری ۳۰ هزار خودرو معیوب در صورت قطعیت حکم

محمدعلی اسفنانی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران نیز در هفته گذشته اعلام کرد: حکم الزام یک خودروساز به جمع آوری ۳۰ هزار خودروی معیوب و رفع عیب آنها در صورت قطعیت در مرحله تجدیدنظر، اجرا می‌شود.

رحیم‌مشایی به مرخصی آمد

در هفته گذشته اسفندیار رحیم مشایی رییس دفتر دولت احمدی‌نژاد به مدت چند روز  از اوین به مرخصی آمد.

مشایی در تاریخ ۲۶ اسفندماه ۹۶ در حال خروج از منزل بقایی بازداشت شد.

شکایت دو هزار نفر از مردم اهواز و دادستان کل کشور از وزیر ارتباطات 

جواد جاویدنیا معاون امور فضای مجازی دادستان کل کشور از شکایت دو هزار نفر از مردم اهواز و دادستان کل کشور  از وزیر ارتباطات خبر داد.

سرپرست معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور در رابطه با اخبار منتشر شده مبنی بر فیلتر اینستاگرام، گفت: این موضوع صحت ندارد و تاکنون تصمیم جدیدی در این رابطه اخذ نشده است.

رسیدگی به شکایت قلعه نوعی از مدیرمسئول دنیای فوتبال

در هفته گذشته جلسه رسیدگی  به پرونده مدیران مسئول نشریه دنیای فوتبال و روزنامه قانون صبح (یکشنبه) ۵ اسفندماه در  شعبه سوم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی کاشانکی برگزار و به شکایت قلعه نویی از مدیر مسوول دنیای فوتبال رسیدگی شد. 

گناه، جامعه را به نابودی می‌کشاند

براساس این گزارش حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور در هفته گذشته اعلام کرد: آمار واصله که امسال در طول این ۱۰ ماهه داشتیم حکایت از این دارد جرایمی که بستر آن‌ها فضای مجازی است و جرایم رایانه‌ای محسوب می‌شوند ۱۴۰ درصد افزایش داشته است.

درگذشت آیت الله مومن 

یکی دیگر از اخبار هفته گذشته درگذشت آیت‌الله محمد مؤمن از فقهای شورای نگهبان و عضو مجلس خبرگان رهبری بود که بعد از گذراندن دوره‌ای از بیماری، دار فانی را وداع گفت.

انتهای پیام 

همچنین مطالعه کنید:

حضور ۴.۵ میلیون اتباع غیرمجاز در ایران/ کمک ناچیز کمیساریا

حسین ذوالفقاری، در حاشیه دیدار با فیلیپو گرندی، کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.