صفحه اصلی / استان ها / کرمانشاه / هزینه ۲ برابری برای جبران خسارت زلزله کرمانشاه/ افتتاح پروژه گازرسانی با حضور وزیر دادگستری
هزینه ۲ برابری برای جبران خسارت زلزله کرمانشاه/ افتتاح پروژه گازرسانی با حضور وزیر دادگستری

هزینه ۲ برابری برای جبران خسارت زلزله کرمانشاه/ افتتاح پروژه گازرسانی با حضور وزیر دادگستری

استاندار کرمانشاه گفت: تاکنون مرمت 61 هزار واحد مسکونی تعمیری و ساخت 25 هزار واحد تخریبی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه به اتمام رسیده است.

افتتاح

به گزارش کسب و کار نیوز، هوشنگ بازوند در مراسم افتتاح گازرسانی به پنج روستای شهرستان دالاهو که امروز(۹ اسفند) با حضور وزیر دادگستری انجام شد، با اعلام اینکه در زلزله بزرگ سال گذشته ۱۰۴ هزار واحد مسکونی استان دچار آسیب شد، اظهار کرد: در این زلزله ۶۷ هزار واحد مسکونی استان دچار خسارت شد که از این تعداد مالکین ۶۴ هزار واحد مراجعه و برای آنها تشکیل پرونده شد و تاکنون نیز مرمت ۶۱ هزار واحد به پایان رسیده است.

وی بیان کرد: بر اثر این زلزله ۳۷ هزار واحد مسکونی استان تخریب شد که تاکنون بازسازی ۲۵ هزار واحد آن به اتمام رسیده و واحدهای باقیمانده نیز در مجموع به طور میانگین ۷۵ درصد پیشرفت دارند.

بازوند اظهار کرد: طبق برنامه، بازسازی واحدهای روستایی که اکنون میانگین پیشرفت ۹۲ درصدی دارند تا خرداد سال آینده و واحدهای شهری که میانگین پیشرفت ۶۰ تا ۷۰ درصدی دارند، تا پایان سال آینده به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه این زلزله ۵۰۰۰ میلیارد تومان به استان خسارت زد، گفت: برای جبران این خسارت ها بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

استاندار کرمانشاه همچنین به امهال وام زلزله زدگان اشاره کرد و گفت: بیش از ۲۳۰۰ میلیارد تومان از تسهیلات دریافتی زلزله زدگان برای مدت دو سال امهال شده است.

وی با اشاره به روند مطلوب گازرسانی به استان در دولت تدبیر و امید، گفت: ۲۵۰ میلیارد تومان در حوزه گاز رسانی در استان سرمایه گذاری شده است.

چهار مدرسه خیرساز در روستاهای شهرستان دالاهو استان کرمانشاه با حضور وزیر دادگستری افتتاح شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، مرزبان نظری مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه امروز(نهم اسفند) در مراسم افتتاح این مدارس که بصورت نمادین در روستای سیدمحمدزاده برگزارشد، با بیان اینکه در زلزله سال گذشته کرمانشاه ۷۸ مدرسه با ۴۱۵ کلاس درس استان تخریب شد، اظهار کرد: زمانی که بحث بازسازی این مدارس مطرح شد، تعدادی از خیرین کشور نیز پای کارآمدند که تلاش کردیم علاوه بر مدارس تخریبی، مدارسی که بافت فرسوده دارند را نیز وارد فاز بازسازی کنیم.

وی افزود: در مجموع ۱۶۰ مدرسه تخریبی و فرسوده استان را وارد بحث بازسازی کردیم. تاکنون از این تعداد ۷۶ مدرسه با ۲۲۹ کلاس درس بازسازی شده است. از ۷۶ مدرسه بازسازی شده، چهار مدرسه مربوط به روستاهای بخش دالاهو است که توسط خیرین ساخته شده و امروز شاهد افتتاح آنها هستیم.

به گفته نظری، میزان اعتبار صرف شده برای ساخت این چهار مدرسه ۶۹۰ میلیون تومان بوده است. این مدارس در روستاهای سیدمحمدزاده، ده کهنه، سرتنگ و آسیاب موسی شهرستان دالاهو قرار دارند.

گازرسانی به پنج روستای بخش مرکزی شهرستان دالاهو استان کرمانشاه نیز با حضور وزیر دادگستری افتتاح شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، سیروس شهبازی مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه در این مراسم که امروز(نهم اسفند) برگزارشد، با اشاره به بهره برداری از طرح گازرسانی به پنج روستای شهرستان دالاهو، اظهار کرد: برای اجرای این پروژه حدود سه میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه ۳۲ کیلومتر شبکه برای گازرسانی به این روستاها اجرا  شده، افزود: ۳۷۰ خانوار در این پنج روستا از نعمت گاز بهره مند شده‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه در ادامه گفت: در حال حاضر ۹۹ درصد جمعیت شهری و ۶۹ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت  گاز برخوردار شده اند. تاکنون هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه در استان اجرا و ۲۶۰ هزار انشعاب گازرسانی در استان کرمانشاه واگذار شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۲۵۰ روستای استان گازرسانی شده، عنوان کرد: طی دو سال گذشته با وجود تمام مشکلات مالی که داشتیم توانستیم به ۷۱۰ روستای استان گازرسانی کنیم. در بحث اشتغالزایی نیز توانسته ایم پنج هزار نفر را در پروژه های خود مشغول به کار کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان میزان مصرف روزانه گاز استان را ۱۵ میلیون متر مکعب اعلام کرد.

این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: با راه اندازی کارگاه تولید علمک غرب کشور در کرمانشاه از این پس تمام علمک های انشعابات گاز را در استان تولید می کنیم.

 حیدری، فرماندار دالاهو نیز در این مراسم با اشاره به  آسیب دیدگی حدود شش هزار واحد مسکونی این شهرستان در زلزله سال گذشته، اظهار کرد: از این تعداد سه هزار و ۶۳۳ واحد تخریبی بودند که تاکنون دو هزار و ۵۵۱ واحد آن بازسازی شده است. باقی واحد های آسیب دیده نیز از نوع تعمیری بودند که مرمت آنها به اتمام رسیده است.

فرماندار دالاهو اعلام کرد: با پیگیری انجام شده پرونده بازسازی ها را تا ابتدای سال آینده در این شهرستان به پایان می رسانیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

بهره‌برداری از ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی و ۱۰ مدرسه سیار برکت در کرمانشاه

امیرحسین مدنی در سفر خود به کرمانشاه علاوه بر افتتاح ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی در مناطق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.