چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / خوزستان / رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز: اساتید پرستاری به بخش بالینی وارد شوند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز: اساتید پرستاری به بخش بالینی وارد شوند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به مشکلات گروه پرستاری، گفت: یکی از بزرگترین مشکلات گروه پرستاری انفکاک بین افراد آموزش دهنده و افرادی است که بر بالین بیمار قرار دارند.

پرستار ‌

به گزارش کسب و کار نیوز ، دکتر ایرج نظری در مراسم نکوداشت پنجاهمین سالروز تاسیس دانشکده پرستاری و مامایی که امروز (۹ اسفندماه) در دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در سال ۹۷ نیروهایی به عضویت هیات علمی دانشکده پرستاری درآمده اند و سعی کرده ایم با این امکانات وضعیت را بهبود بخشیم. امیدواریم همچنان اعضای هیات علمی دانشکده پرستاری افزایش داده شوند تا انگیزه های لازم برای تقویت گروه پرستاری ایجاد شود.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی اهواز  آمادگی دارد کسانی که شرایط عضویت هیات علمی  را دارند را در دانشکده پرستاری با شرایط ویژه بپذیرد تا نیروهای لازم تربیت شوند و کمبود شدید نیروی شدید جبران شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: اکنون دانشکده هایی می بینیم که با سرمایه های ملی کشور دانشجو تربیت می کنند و بعد از فارغ التحصیلی بازار کاری برای آنها وجود ندارد. در واقع توقعات این گروه را بالا بردیم اما کاری برای آنها وجود ندارد.

نظری بیان کرد: اکنون برای گروه پرستاری کار وجود دارد و مورد نیاز ما است. باید تلاش کنیم در زمینه تربیت نیروی پرستاری تغییر و تحول ایجاد شود تا بتوانیم جوانان این مرز و بوم را در رشته هایی که بازار کار دارند تربیت کنیم و مشکلی از کشور و مردم رفع شود.

وی عنوان کرد: اولین مدارس پرستاری کشور در آذربایجان غربی و سپس آذربایجان شرقی تاسیس شدند که البته رسمی ترین دوره پرستاری که در آن به صورت نوین تدریس شد در مدرسه آبادان بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در سال ۱۳۲۰ دانشکده پرستاری در آبادان تاسیس شد و تقریبا با فاصله زمانی حدود ۱۵ سال بعد دانشکده پرستاری در تهران تاسیس شد.

نظری بیان کرد: خدماتی که گروه پرستاری ارائه می دهند قابل بیان نیست. پزشکان برهه ای از کار درمان را انجام می دهند و اکثر خدماتی که به بیماران ارائه می شود توسط پرستاران است. جایگاه ویژه پرستاران رفیع و ارزشمند است و هیچگاه نباید فراموش شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: بسیاری از اساتید که در حال آموزش دانشجویان دوره پرستاری هستند کمتر وارد بخش بالین می شوند و این مساله نقطه ضعف در گروه پرستاری است.

نظری بیان کرد: نحوه آموزش گروه پزشکان بهترین شیوه آموزش برای گروه پرستاری نیز هست و باید اساتید گروه پرستاری بر بالین بیمار اطلاعات و تجربیاتشان را به دانشجویان منتقل کنند. نباید دانشجویان را به دست مربیانی بسپاریم که کمتر در قسمت تدریس کلاس عملی حضور دارند.

وی تصریح کرد: همچنین گروه پرستاری انتظاراتی در خصوص مبحث حقوقی و پرداختی دارند باید مرتفع شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آموزش مجازی

رتبه اول آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, دکتر کاوه اسلامی اظهار کرد: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.