صفحه اصلی / استان ها / خوزستان / وجود بیشترین حاشیه‌نشین در مناطق صنعتی خوزستان
وجود بیشترین حاشیه‌نشین در مناطق صنعتی خوزستان

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان مطرح کرد؛

وجود بیشترین حاشیه‌نشین در مناطق صنعتی خوزستان

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان گفت: در حالی که خوزستان در تولید ناخالص ملی دومین استان محسوب می‌شود اما بیشتر مناطق حاشیه‌نشین در مناطق صنعتی از جمله دزفول، بهبهان و شوشتر قرار دارند.

درحاشیه؛ «منبع آب اهواز»

به گزارش کسب و کار نیوز، محمدصادق کریمی‌کیا در دومین سمینار CSR که امروز (۹ اسفندماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: تعریف جدیدی از مسئولیت اجتماعی می‌تواند در خوزستان به کار رود که یکی از آنها گفتمان‌سازی است. اجرای مسئولیت‌های اجتماعی در کشور نو پا است و اقداماتی توسط برخی شرکت‌ها انجام شده که پراکنده بوده است.

وی افزود: CSR باید با روش علمی‌تر، به روز تر و ورژن های جدیدتری انجام شود. در سال ۲۰۰۰ و پیش از آن حوزه مسئولیت اجتماعی تغییراتی داشته است و اکنون می‌دانیم مسئولیت‌های اجتماعی دیگر امر خیر نیستند و هیچ بنگاه اقتصادی و کسب و کاری نمی‌تواند بدون مسئولیت اجتماعی راه‌اندازی شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان گفت: صد در صد هر بنگاه اقتصادی، شرکت صنعتی و کسب و کاری به عنوان یک بازیگر بر محیط پیرامون خود تاثیر دارد.

 کریمی‌کیا ادامه داد: همچنین استراتژی صنایع در دنیای پیشرفته به دنبال این است فضا و شرایطی فراهم شود که محور توسعه محیط پیرامون خود باشند نه اینکه سیاست‌ها را به عنوان باج‌خواهی هزینه‌کرد یا امر خیر بدانند. شرکت‌های بزرگ به عنوان زیربنای محیط زیست هستند و باید بدانند افکار عمومی در مورد آنها چه قضاوتی دارند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به اهمیت مسئولیت اجتماعی و توجه به محیط اجتماعی از سوی صنایع، گفت:  هیچ صنعتی نمی‌تواند در خلاء ایجاد شود و نسبت به جامعه پیرامون خود بی تفاوت باشد.

 وی افزود: کدام شرکت ها می‌توانند ادعا کنند تعاملی با محیط اطراف خود ندارند؟ حتی نیروی شاغل در صنایع نیز از محیط اجتماعی خوزستان تاثیر می‌گیرند. به دنبال ساختارشکنی هستیم تا علاوه بر انجام مسئولیت‌های اجتماعی از سوی صنایع، شهروندان نیز توقع زیادی از صنایع نداشته باشند تا حالت برد – برد ایجاد شود.

 مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان گفت: در صد سال گذشته خوزستان بدون پیوست‌های اجتماعی و فرهنگی توسط طرح‌های صنعتی شخم زده شده است. این سوال مطرح می‌شود که چرا  خوزستان به لحاظ تولید ناخالص ملی دومین استان کشور است ولی در حوزه آسیب‌های اجتماعی نیز دارای رتبه است. این موضوع انجام نشدن مسئولیت اجتماعی را نشان می‌دهد. اقداماتی توسط شرکت‌ها در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام شده است اما پراکنده و بدون برنامه‌ریزی بوده است.

کریمی‌کیا گفت: در دولت و شورای اجتماعی کشور به طور جد بودجه در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی دیده شده است و در سال ۹۸ پایدار خواهد شد اما تامین اعتبار نیز بخشی از موضوع است. باید بر اساس شناخت وضع موجود خوزستان پروژه‌های اجتماعی تعریف شود که خوشبختانه در اطلس آسیب‌های اجتماعی که سال گذشته تدوین شد همه موارد مورد نیاز شناسایی شده است.

وی، هدف این سمینار را تمرکز برنامه‌ها و سیاست‌گذاری در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی صنایع دانست و گفت: باید شرکت‌ها بر اساس طرح‌هایی که در شورای اجتماعی خوزستان تصویب می‌شوند اقداماتی در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی انجام دهند.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آموزش مجازی

رتبه اول آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, دکتر کاوه اسلامی اظهار کرد: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.