صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان شرقی / جلوگیری از پارک خوابی گردشگران
جلوگیری از پارک خوابی گردشگران

در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان شرقی عنوان شد؛

جلوگیری از پارک خوابی گردشگران

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که باید از پارک‌خوابی گردشگران در آذربایجان‌ شرقی جلوگیری شود، گفت: گردشگری به این معنا نیست که هتل‌های شهر خالی مانده و گردشگران در پارک‌ها چادر بزنند، باید با خوش‌رویی با گردشگران برخورد کرده و امکانات لازم برای اسکان آن‌ها را فراهم کنیم.

حضور مسافران نوروزی در کمپ غدیر مشهد

به گزارش کسب و کار نیوز، جواد رحمتی در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان، با اشاره به اهمیت هماهنگی بین دستگاه‌های عضو ستاد در جهت پیشبرد امور، خواستار آمادگی کامل تمامی کمیته‌ها و دستگاه‌های مرتبط جهت خدمات رسانی به گردشگران  شد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای استقبال شایسته از گردشگران داخلی و خارجی، ایجاد نظام مناسب پاسخگویی، استمرار طرح نظارت بر تاسیسات و واحدهای گردشگری، ایجاد امکانات مناسب در جاده‌ها، تحلیل آمار عملکردها، اجرای برنامه‌ها متنوع فرهنگی و اجتماعی و رسیدگی به بهداشت اماکن عمومی را باید در اولویت قرار دهیم.

وی با بیان این‌که بازار تبریز باید در طول تعطیلات ایام عید نوروز برای خرید گردشگران باز باشد، گفت: گردشگران برای بازدید از بازار تبریز برای این شهر سفر می‌کنند؛ اما متاسفانه این بازار در ایام عید تعطیل است؛ از این رو باید صنوف بازار تبریز در طول ایام عید نوروز باز بوده و از حضور گردشگران داخلی و خارجی برای توسعه اقتصادی استان استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید در فضاهای گردشگری استان برنامه‌های هدفمندی فراهم کنیم تا ضمن معرفی آداب و رسوم خود به گردشگران، پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استانی را نیز معرفی کنیم.

احتمال اکران فیلم در برخی مراکز تجاری تبریز در ایام عید نوروز

همچنین در ادامه این جلسه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از دایر بودن سینماها، نگارخانه‌ها، نمایشگاه آثار تجسمی و مراکز فرهنگی استان در تعطیلات عید خبر داد.

محمد محمدپور خاطرنشان کرد: احتمال دارد در برخی مراکز تجاری تبریز نیز واحد‌های سینمایی در عید نوروز فعال شود.

وی عنوان کرد: اجرای موسیقی زنده در مراکز اقامتی و هتل‌ها از دیدگاه اداره کل فرهنگ و ارشاد هیچ گونه مانعی نداشته و مجوز اجرای موسیقی زنده را در این مراکز فراهم می‌کنیم.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه از افزایش ۱۶ درصدی تلفات درون شهری و برون شهری در استان خبر داد و گفت: طی ۱۱ ماهه سالجاری،  ۷۴۷ نفر در جاده‌های استان جان خود را از دست داده و ۲۰ هزار و ۵۵۸ نفر نیز مصدوم شده‌اند.

سرهنگ هاشم شعفی نبود آسفالت صحیح، نبود خط کشی مناسب در جاده‌های استان و عدم رفع نقاط حادثه ساز را از اصلی ترین دلایل بروز تصادفات در استان اعلام کرد و گفت: امید است در راستای رفع این مشکلات تلاش کنیم تا شاهد کاهش تلفات جاده‌ای در استان باشیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کمیته امداد

مردم آذربایجان شرقی به “رزمایش بخشش ایرانیان” در ماه رمضان بپیوندند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمد کلامی اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.