صفحه اصلی / سیاسی / سایر حوزه های سیاسی / برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها، باید زمینه مبادلات تجاری بین المللی را فراهم کنیم
برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها، باید زمینه مبادلات تجاری بین المللی را فراهم کنیم

علیزاده طباطبایی:

برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها، باید زمینه مبادلات تجاری بین المللی را فراهم کنیم

یک وکیل دادگستری گفت: باید زمینه‌های اقتصادی و مبادلات تجاری بین المللی را فراهم کنیم تا بتوانیم آزادانه تبادلات بین المللی داشته باشیم و مشکلات اقتصادی را از این طریق کنترل و حل کنیم.

علیزاده طباطبایی

سیدمحمود علیزاده طباطبایی ، درباره وظایف نهادهای نظارتی در امر مبارزه با گرانی و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها، گفت: تعیین قیمت یک امر علمی است و زوری نیست و قطعا دستگاه‌های نظارتی نمی‌توانند در مساله تعیین قیمت نقش موثری داشته باشند زیرا قیمت مربوط به عرضه و تقاضاست و باید عرضه و تقاضا کنترل شود تا قیمت کنترل شود. زمانی که کالایی عرضه نمی‌شود و تقاضایش زیاد است، به تبع قیمتش بالا می‌رود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، وی اضافه کرد: دستگاه‌های نظارتی  در امر مبارزه با گرانی و قوه قضاییه نیز مساله پیشگیری از وقوع جرم را برعهده دارند و تعزیرات نیز باید به تخلفاتی مانند  گران فروشی و کم فروشی و پنهان کردن کالاها و… رسیدگی کند. به طور کلی در این زمینه‌ها دستگاه‌ها به وظایف خود عمل می‌کنند ولی آنچه که مهم است نقش اساسی در تعیین قیمت و یا عرضه کالاست و عرضه و تقاضا باید هماهنگ شود تا قیمت‌ها کنترل شود.

این وکیل دادگستری با بیان اینکه با بگیر و ببند این مسایل حل شدنی نیست، گفت: من معتقدم باید زمینه‌های اقتصادی و مبادلات تجاری بین المللی را فراهم کنیم تا بتوانیم آزادانه تبادلات بین المللی داشته باشیم و مشکلات اقتصادی را از این طریق کنترل و حل کنیم.

وی در پایان افزود: دستگاه های اجرایی که باید در امر جلوگیری از افزایش قیمت ها و مبارزه با گرانی نظارت داشته باشند وظایفشان را به درستی انجام نمی‌دهند و به نظرم هر سه قوه در زمینه مبارزه با گرانی و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها نقش مهم و موثری دارند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حضور ۴.۵ میلیون اتباع غیرمجاز در ایران/ کمک ناچیز کمیساریا

حسین ذوالفقاری، در حاشیه دیدار با فیلیپو گرندی، کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.