صفحه اصلی / استان ها / کرمانشاه / استعفای “ظریف” چه تاثیری بر اقتصاد کشور دارد؟
استعفای “ظریف” چه تاثیری بر اقتصاد کشور دارد؟

تحلیل‌گیر مسائل اقتصادی تشریح کرد؛

استعفای “ظریف” چه تاثیری بر اقتصاد کشور دارد؟

یک تحلیلگر مسائل اقتصادی با اشاره به موضوع استعفای وزیر امورخارجه گفت: این ماجرا می‌تواند برای مدتی متغیرهای اقتصادی کشور را دچار بی‌ثباتی و التهاب کند.

ظریف

دکتر علی حیات‌نیا در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به موضوع استعفای ظریف وزیر امور خارجه کشور، اظهار کرد: از آنجایی که در کشور ما پارامترهای سیاسی بر مسائل اقتصادی تأثیرگذاری بسیار بالایی دارد، هرگونه ماجرای سیاسی می‌تواند پارامترهای اقتصادی کشور را به شدت پر نوسان کند.

وی ادامه داد: استعفای وزیر امور خارجه به دلیل نااطمینانی‌هایی که در بعد سیاسی و بین‎الملل و به دنبال آن در بعد اقتصادی ایجاد می‌کند، می‌تواند باعث ایجاد احساس نگرانی بین فعالان اقتصادی شود.

به اعتقاد این کارشناس مسائل اقتصادی، نتیجه این امر عدم ثبات در بازارهای مالی و اقتصادی است.

حیات‌نیا پیش بینی کرد، با اعلام خبر استعفای آقای ظریف احتمال اینکه برخی بازارهای مالی و سرمایه‌گذاری از جمله بازار طلا و دلار به صورت هیجانی دچار التهاب شود و افزایش قیمت در این بازارها رخ دهد، وجود دارد.

وی درباره اینکه این نوسانات و التهابات احتمالی چقدر ممکن است دوام داشته باشد، نیز یادآوری کرد: همه این موارد به نتیجه این استعفا بستگی دارد که با آن موافقت شود، یا نه.

این کارشناس مسائل اقتصادی تاکید کرد: اگر بااستعفای وزیر امور خارجه موافقت شود، احتمالاً تا تعیین تکلیف وزارت امور خارجه بعدی این نوسانات و التهابات ادامه خواهد داشت، اما اگر با این استعفا موافقت نشود بازار دوباره به وضعیت قبل باز خواهد گشت و آرامش نسبی خود را به دست می‌آورد.

حیات‌نیا معتقد است، در این مدت باید از هرگونه اقدامی که به نوسانات و التهابات اقتصادی دامن بزند، جلوگیری شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

بهره‌برداری از ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی و ۱۰ مدرسه سیار برکت در کرمانشاه

امیرحسین مدنی در سفر خود به کرمانشاه علاوه بر افتتاح ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی در مناطق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.