صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان شرقی / آغاز به کار «همایش ملی انقلاب اسلامی؛ کارآمدی، فرصت‌ها و چالش‌ها» در دانشگاه تبریز
آغاز به کار «همایش ملی انقلاب اسلامی؛ کارآمدی، فرصت‌ها و چالش‌ها» در دانشگاه تبریز

آغاز به کار «همایش ملی انقلاب اسلامی؛ کارآمدی، فرصت‌ها و چالش‌ها» در دانشگاه تبریز

همایش یکروزه و ملی «انقلاب اسلامی؛ کارآمدی، فرصت‌ها و چالش‌ها» با حضور پژوهشگران، محققان، دانشجویان و مسئولان کشوری و استانی در تالار وحدت دانشگاه تبریز آغاز به کار کرد.

image.png

‌به گزارش کسب و کار نیوز، دبیر این همایش در ابتدای مراسم گفت: مردم خطه آذربایجان در برهه‌های حساس نقش بی‌بدیل خود را در حفظ یکپارچگی کشور و حفظ حریم دین به نمایش گذاشته‌اند.

محمدرضا پورمحمدی با بیان این‌که تبریز شهر اولین‌ها بوده و در جریان پیروزی انقلاب نیز اولین شد، افزود: قیام ۲۹ بهمن تبریز و تقدیم شهدای محراب از جمله نمونه‌هایی است که مجاهدت‌های مردم تبریز را نشان می‌دهد.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر این‌که در دوران دفاع مقدس نیز مردم آذربایجان و تبریز رشادت‌های بی‌نظیری را به نمایش گذاشتند، افزود: اکنون در دهه پنجم انقلاب قرار گرفته‌ایم و مقام معظم رهبری برنامه راهبردی گام دوم انقلاب را اعلام کرده‌اند، اطمینان داریم که اندیشمندان، محققان، صاحب‌نظران و… در تحقق این منویات با جان و دل خواهند کوشید.

وی با اشاره به برگزاری همایش انقلاب اسلامی؛ کارآمدی، فرصت‌ها، چالش‌ها در دانشگاه تبریز تاکید کرد: برگزای همایش‌های این چنینی برای تبیین دستاوردهای انقلاب در راستای تحقق بیانیه گام دو انقلاب است، چرا که آگاهی از گذشته، عملکردها و چالش‌ها، چراغ راهی برای آینده خواهد بود.

استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر این‌که امروز با اتکا به ابتکار جوانان و پیاده کردن اقتصاد مقاومتی دوباره حربه‌های دشمن را بی‌اثر خواهیم کرد، افزود: با آغاز دهه پنجم انقلاب، بررسی کارآمدی نظام برآمده از انقلاب می‌تواند نتایج و دستاوردهای انقلاب اسلامی را نمایان کند؛ در این همایش بر چالش‌ها و فرصت‌های پیش رو نیز توجه می‌شود تا به افق‌های جدیدی برای رسیدن به آرمان‌های انقلاب دست یابیم.

وی تاکید کرد: دانشگاه تبریز مفتخر است که با تشویق نماینده مقام معظم رهبری در استان، در گام دوم انقلاب اولین همایش انقلاب اسلامی را با هشت ماه تلاش و پیگیری برگزار کند.

پورمحمدی بیان کرد: ۲۴۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده بود که توسط ۴۹ نفر از اساتید متخصص داوری شده و در نهایت ۱۵۲ مقاله پذیرفته شد که تعدادی از این مقالات در پنل‌ها ارائه می‌شود.

گفتنی است، در پایان مراسم افتتاحیه، از نرم افزار، سه جلد کتاب مجموعه مقالات و چکیده مقالات رونمایی شده و در ادامه، پنل‌های تخصصی همایش آغاز به کار کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کمیته امداد

مردم آذربایجان شرقی به “رزمایش بخشش ایرانیان” در ماه رمضان بپیوندند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمد کلامی اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.