صفحه اصلی / سیاسی / سایر حوزه های سیاسی / دستگاه‌های کشور باید به اعتمادسازی توجه بیشتری داشته باشند
دستگاه‌های کشور باید به اعتمادسازی توجه بیشتری داشته باشند

معاون فرهنگی قوه قضاییه:

دستگاه‌های کشور باید به اعتمادسازی توجه بیشتری داشته باشند

معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: دستگاه‌های کشور همه باید به اعتمادسازی توجه بیشتری داشته باشند چون بخشی از سرمایه اجتماعی کشور و دستگاه قضایی مربوط به شیوه‌های عملکردی است که گاهی موجب اعتمادسازی یا اعتمادسوزی می‌شود.

نشست خبری حجت الاسلام دکتر صادقی معاون فرهنگی قوه قضاییه

به گزارش کسب و کار نیوز، حجت الاسلام و المسلمین هادی صادقی در جلسه شورای مدیران دادگستری کل استان تهران که بعدازظهر امروز برگزار شد، ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: وقتی کارهای بزرگ دستگاه قضا را مردم ببینند اعتمادسازی صورت می‌گیرد و اعتماد عمومی مسئله‌ای است که باید مورد توجه قرار گرفته و کار بیشتر روی آن انجام شود.

وی افزود: اعتماد مردم سرمایه اجتماعی کشور شمرده می‌شود و این سرمایه برای هر کشوری لازم است و دستگاه‌های کشور همه باید به اعتمادسازی توجه بیشتری داشته باشند.

صادقی تصریح کرد: در استان تهران که در خط مقدم مبارزه با فساد در حد کلان قرار دارد اعتماد حاصل شده که این حاصل زحمات شبانه روزی شماست که من از این منظر از شما تشکر می‌کنم اطلاع رسانی، سرعت و دقت در کار خوب بود،  البته در اطلاع رسانی باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین از شما همکاران و مرکز رسانه قوه قضاییه به دلیل تدابیر اندیشیده شده تشکر می‌کنم که مسئولیت بزرگ اعتمادسازی این جامعه را به عهده دارند و امید است دستگاه قضایی در این بحث قوی‌تر شود.

معاون فرهنگی قوه قضاییه تصریح کرد: بخش دیگر از سرمایه اجتماعی کشور و دستگاه قضایی مربوط به بحث‌های رفتاری و شیوه‌های عملکردی است که گاهی اعتمادسازی یا اعتمادسوزی می‌کند و اگر اعتمادسازی درست مراقبت شود سرمایه‌ها را افزایش می‌دهد که یکی از موضوعات آن تکریم ارباب رجوع است که باید به این بعد توجه بیشتری شود.

معاون قوه قضائیه از قضات خواست تا جایی که قانون اجازه می‌دهد از صدور حکم زندان برای مجرمان خودداری کنند و به آسیب‌های اجتماعی حبس توجه داشته باشند.

صادقی گفت: وقتی یک محکوم به زندان می‌رود در مرحله اول کرامتش از دست می رود و در مرحله بعد از سوی برخی زندانیان تحقیر می شود.

وی افزود: اگر می توانید حتی برای بازداشت موقت قرار صادر نکنید و اگر هم کسی را به زندان فرستادید با رفتار و اخلاق خوب محکوم را توجیه کنید تا او متوجه شود که شما بر اساس عدالت حکم صادر کرده اید.

معاون فرهنگی قوه قضاییه از قضات خواست تا همچون خورشید به اطرافیان خود نور و امید بدهند و افزود: بر خلاف چهره‌ای که از قضات نشان داده شده بسیاری از قضات شریف در گوشه و کنار کشور به عدالت و انصاف برخورد می‌کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حضور ۴.۵ میلیون اتباع غیرمجاز در ایران/ کمک ناچیز کمیساریا

حسین ذوالفقاری، در حاشیه دیدار با فیلیپو گرندی، کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.