صفحه اصلی / استان ها / خوزستان / ورود انفرادی ملخ به خرمشهر / تشکیل تیم‌های ردیاب و مقابله در شهرستان

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر خبرداد:

ورود انفرادی ملخ به خرمشهر / تشکیل تیم‌های ردیاب و مقابله در شهرستان

مدیر اداره جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: مواردی از ملخ دریایی به صورت انفرادی در منطقه شلمچه خرمشهر مشاهده شده است.

ملخ

محمد مطرودی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مشاهده گونه‌هایی از ملخ دریایی در مزارع خرمشهر اظهار کرد: جلساتی در این زمینه برگزار کرده ایم و کمیته‌های فنی و مدیریت بحران شهرستان را تشکیل داده ایم و همه امکانات را در این حوزه برای مبارزه با آفت ملخ دریایی آماده کرده ایم.

وی افزود: در حال حاضر ۴ اکیپ فعال کار ردیابی و دیده‌بانی را در مناطق مورد نظر شهرستان در دستور کار قرار داده‌اند و در تلاش هستند تا نسبت به تشخیص و ردیابی این آفت اقدام و در صورت نیاز کار مبارزه را آغاز کنند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی خرمشهر تصریح کرد: این اکیپ‌ها ردیابی و پایش در مناطق حفار شرق و غربی، جزیره مینو و شلمچه مستقر هستند و به صورت روزانه شرایط را بررسی می‌کنند. به صورت کامل آمادگی مبارزه با این آفت در شهرستان وجود دارد و پایش‌ها به صورت ۲۴ ساعته و در همه روزهای هفته در حال انجام است.

مطرودی ادامه داد: با توجه به اینکه تعداد ملخ‌های مشاهده شده در مزارع خرمشهر بسیار ناچیز بوده، نیازی به آغاز کار مبارزه با این آفت نیست و در صورتی که حضور این ملخ‌ها از حالت انفرادی خارج شوند، مبارزه با آن‌ها را در دستور کار قرار می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: همه توان را به کار گرفته ایم تا شاهد رشد این آفت در منطقه نباشیم اما مواردی که به صورت انفرادی نیز مشاهده شده بسیار ناچیز و محدود بوده اند که آنها را از بین برده ایم.

مدیر اداره جهاد کشاورزی خرمشهر ادامه داد: مواردی از ملخ دریایی که تاکنون و به صورت انفرادی مشاهده شده در منطقه شلمچه خرمشهر بوده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آموزش مجازی

رتبه اول آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, دکتر کاوه اسلامی اظهار کرد: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.