صفحه اصلی / سیاسی / سایر حوزه های سیاسی / افزایش ۴۵ درصدی تعطیلی واحدهای صنفی متخلف

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کرد

افزایش ۴۵ درصدی تعطیلی واحدهای صنفی متخلف

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: تعزیرات علاوه بر جریمه از ابزارهای قانونی مختلف برای نظارت استفاده می کند که بر این اساس در ١١ ماهه نخست سال جاری تعطیلی واحدهای صنفی و توقف کسبه متخلف بیش از ۴۵ درصد افزایش یافته است.

امضای تفاهم‌نامه میان سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان

به گزارش کسب و کار نیوز، جمال انصاری صبح امروز (دوشنبه) در نشست افتتاح طرح نظارت نوروزی ۹۸ که با حضور وزیر دادگستری برگزار شد، اظهار کرد: ضمانت اجرا نسبت به گذشته متفاوت شده است و بخشی از اقدامات تعزیرات منتهی به صدور حکم می شود.

وی افزود:  نگاه سازمان تعزیرات حکومتی اصلاح بازار و نه صرفا جریمه است. ما مشکل قانونی نداریم و نمی‌توان گفت که ابزارهای فعلی ناکارآمد هستند.

انصاری خاطرنشان کرد: مقیاس کار تعزیرات شبه قضایی است و در دریافت جرایم نقدی در برخی موارد در مقایسه با جزای نقدی در قوه قضائیه بالاتر است.

وی اضافه کرد: تعزیرات در جاهایی از حداکثر ابزارهای ضمانت اجرایی که در اختیار دارد، استفاده می‌کند، اما همه تصمیمات ما منجر به جریمه نمی‌شود.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی یادآور شد: اینکه گفته شود مقررات کند است یا روزآمد نیست، نگاه درستی نمی‌تواند باشد، هر چند ما متناسب با شرایط فعلی به دنبال اصلاح قوانین هستیم.

ادامه دارد…

همچنین مطالعه کنید:

حضور ۴.۵ میلیون اتباع غیرمجاز در ایران/ کمک ناچیز کمیساریا

حسین ذوالفقاری، در حاشیه دیدار با فیلیپو گرندی، کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.