صفحه اصلی / استان ها / کرمانشاه / ۱۰۰ پارکینگ غیرمجاز کرمانشاه ساماندهی می‌شود
۱۰۰ پارکینگ غیرمجاز کرمانشاه ساماندهی می‌شود

۱۰۰ پارکینگ غیرمجاز کرمانشاه ساماندهی می‌شود

رئیس اتحادیه شرکت‌های خدماتی کرمانشاه با اشاره به فعالیت حدود ۱۰۰ پارکینگ غیرمجاز در کرمانشاه که ضوابط قانونی را رعایت نمی‌کنند، گفت: بنا داریم این پارکینگ‌ها را با همکاری دادستانی تا پایان سال ساماندهی کنیم.

پارکینگ

محمدهادی ارباب در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه پارکینگ‌های غیرمجاز به معضلی برای شهر کرمانشاه تبدیل شده است، ادامه داد: این پارکینگ‌ها گاهی اضافه دریافت وجه انجام می‌دهند، بستر آسیب‌های اجتماعی هستند و حتی چهره شهر را برای ورود مسافران خصوصاً در آستانه ایام نوروز نامناسب می‌کنند.

وی با بیان اینکه در شهر کرمانشاه با احتساب پارکینگ‌هایی که زیر مجموعه دستگاه‌های مختلف هستند و بدون محاسبه توقفگاه‌ها حدود ۱۲۷ پارکینگ داریم، یادآور شد: از این تعداد فقط ۲۰ تا ۲۵ پارکینگ پروانه دارند و ضوابط قانونی را رعایت می‌کنند.

ارباب خاطرنشان کرد: وقتی به پارکینگ‌های غیر مجاز مراجعه می‌کنیم و از آنها می‌خواهیم ضوابط را رعایت کنند، اعلام می‌کنند زیرمجموعه فلان دستگاه هستند و حاضر به پیروی از مقررات اتحادیه نمی‌شوند.

وی با اشاره به ضوابط و قوانینی که پارکینگ‌ها موظف به رعایت آن هستند، اظهار کرد: پارکینگ‌ها باید دیوار و یا حصارکشی داشته باشند و کف آنها شرایط مناسبی مانند آسفالت، شن ریزی و یا بتن داشته باشد.

رئیس اتحادیه شرکت‌های خدماتی کرمانشاه با بیان اینکه پارکینگ‌ها باید نرخ‌نامه مصوب را به صورت بنر یک و نیم در دو متری در ورودی پارکینگ نصب کنند، تاکید کرد: نرخ ورودی برای هر پارکینگ حدود دو هزار تومان تا سقف سه ساعت و بعد از آن افزایش مبلغ برای هر ساعت البته برای پارکینگ‌های غیرطبقاتی است.

ارباب یادآور شد: متصدی پارکینگ هم باید یک فرد واحد و دارای لباس مشخص باشد و قبضی که به مردم ارائه می‌دهد را در پایان کار باطل کند. به علاوه قبض باید دارای آرم اتحادیه باشد و در انتهای قبض نرخ مصوب پارکینگ درج شده باشد.

وی با بیان اینکه هم اکنون بسیاری از پارکینگ‌های غیرمجاز این ضوابط را رعایت نمی‌کند، عنوان کرد: این پارکینگ‌ها به بستری برای تخلف‌های اقتصادی و اجتماعی تبدیل شده‌اند.

وی از ورود جدی دادستانی به موضوع پارکینگ‌های غیرمجاز کرمانشاه خبر داد و اظهار کرد: دادستانی کرمانشاه برای ساماندهی این پارکینگ‌ها به صورت جدی پای کار است و امیدواریم تا قبل از پایان سال اقدامات خوبی در این زمینه صورت گیرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

بهره‌برداری از ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی و ۱۰ مدرسه سیار برکت در کرمانشاه

امیرحسین مدنی در سفر خود به کرمانشاه علاوه بر افتتاح ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی در مناطق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.