چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / رویدادها / توسعه دانش مدیریت استراتژیک شرکت‌ها
توسعه دانش مدیریت استراتژیک شرکت‌ها

نشست خبري پنجمين كنفرانس بين‌المللي مديريت استراتژيك برگزار شد

توسعه دانش مدیریت استراتژیک شرکت‌ها

نشست خبري پنجمين كنفرانس بين‌المللي مديريت استراتژيك با حضور علي ديواندري رئيس كنفرانس، علي حيدري دبير علمي كنفرانس و نادر سيد كلاني دبير اجرايي كنفرانس در دانشكده مديريت دانشگاه تهران برگزار شد. اين كنفرانس قرار است 14 و 15 اسفندماه در سالن همايش‌هاي صدا و سيما همراه با برگزاري نخستين جايزه ملي استراتژي برگزار شود.

نشست خبری پنجمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت استراتژیک با حضور علی دیواندری رئیس کنفرانس، علی حیدری دبیر علمی کنفرانس و نادر سید کلانی دبیر اجرایی کنفرانس در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد. این کنفرانس قرار است ۱۴ و ۱۵ اسفندماه در سالن همایش‌های صدا و سیما همراه با برگزاری نخستین جایزه ملی استراتژی برگزار شود.

به گزارش کسب و کار نیوز در این نشست خبری علی دیواندری، رئیس کنفرانس ضمن توضیح درباره اهداف، از نوآوری امسال در این کنفرانس خبر داد و گفت: برای نخستین بار در این رویداد جایزه ملی استراتژی به کسب‌وکارهایی که قبلا ثبت‌نام کرده‌اند و ارزیابی‌های لازم از آنها به عمل آمده است، اهدا می‌شود. وی با تاکید بر اهمیت استراتژی در شرکت‌ها بیان کرد: ما شرکت‌ها و کسب‌وکارها را از لحاظ میزان توجه به استراتژی بدون پیش‌داوری مورد بررسی قرار می‌دادیم و تعدادی از نمایندگان صنعت را به جامعه معرفی می‌کنیم.

علی حیدری، دبیر علمی کنفرانس نیز در این نشست با تاکید بر اینکه برگزاری این کنفرانس از سال ۹۲ شروع شده است و توانست طی این سال‌ها به بین‌المللی بودن ارتقا پیدا کند، بیان کرد: با توجه به شرایط کشور، برگزاری رویداد بین‌المللی کار آسانی نبود؛ اما دانشگاه تمام تلاش خود را برای برگزاری این رویداد بین‌المللی انجام داد.

وی درباره نوآوری‌های این رویداد عنوان کرد: ما هر ساله از دو دوره قبل یک‌سری رشته‌های صنعت را در قابل پانل‌هایی مورد بررسی قرار می‌دهیم که این دوره به سه دسته تقسیم می‌شود: دسته اول بازار سرمایه است که روی نوآوری در این حوزه تاکید داریم و اینکه نوآوری در بازار سرمایه چگونه می‌تواند به موضوع تامین مالی و اثربخشی بازار سرمایه کمک کند. همچنین در این حوزه بحث فین‌تک‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

دبیر علمی کنفرانس محور دوم پانل‌ها را حوزه استارت‌آپ‌ها عنوان کرد که در چند سال اخیر با همراهی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تقویت شده‌اند. وی تاکید کرد: ما در این دوره روی استراتژی رشد شرکت‌های نوپا و استارت‌آپ‌ها تمرکز کردیم تا بتوانیم به این شرکت‌ها در زمینه رشد و قوام یافتن کمک کنیم.

حیدری محور سوم پانل‌های کنفرانس را استراتژی تامین در صنعت خودرو عنوان کرد و ادامه داد: یکی از چالش‌‌‎های اصلی این حوزه موضوع تامین مالی است که ما در این کنفرانس و در این پانل‌ها از منظر استراتژی به این موضوع پرداخته‌ایم. دبیر علمی کنفرانس درباره جایزه ملی استراتژی در این دوره و کارویژه‌های آن بیان کرد: تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه، علمی کردن روند مدیریت در شرکت‌های ایرانی و تدوین استراتژی، معرفی تجارت برتر در حوزه استراتژی و توانمندسازی و کمک به شرکت‌ها هم در قالب مشاوره، آموزش و تدوین استراتژی از جمله اهداف مدنظر است.

وی تاکید کرد: امیدواریم در قالب این جایزه و این کنفرانس چالش‌هایی که سازمان‌ها با آن روبه‌رو هستند، مورد بررسی قرار گیرد و ایده‌هایی در این زمینه کسب کنیم که بتوانیم بر مسائل استراتژیک شرکت‌ها تمرکز کنیم. نادر سیدکلانی، دبیر اجرایی کنفرانس نیز در این نشست درباره جایزه‌ای که در این دوره به شرکت‌ها داده می‌شود، عنوان کرد: در این جایزه شرکت‌ها براساس چهار شاخص استراتژی، قابلیت، مزیت و عملکرد مورد بررسی قرار می‌گیرند. وی تاکید کرد: صرفا شرکت‌هایی که دارای برنامه استراتژیک هستند، برنده نمی‌شوند و عملکرد نوآورانه و کارآفرینانه آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد و مباحث زیربنایی و روبنایی و قابلیت پویا را درباره شرکت‌ها بررسی می‌کنیم و از میان ده‌‌ها شرکت ۱۰ شرکت به مرحله پایانی رسیده‌اند.

وی عنوان کرد: ۵ سطح برای جایزه در نظر گرفته شده که شامل سطح تقدیرنامه، تندیس برنزی، تندیس نقره‌ای و تندیس الماسی استراتگوس است.

محورهای اصلی این همایش شامل رهبری، تصمیم‌گیری، هوشمندی و تفکر استراتژیک، آینده‌نگری و توسعه چشم‌انداز در سطح ملی، صنعت و بنگاه، سیاست‌گذاری در سطوح ملی، منطقه‌ای و بخشی، استراتژی‌های رقابت، همکاری و هم‌رقابتی، مدیریت استراتژیک در شرکت‌های چند کسب‌وکاره و هلدینگ، استراتژی سرمایه انسانی، دارایی‌های نامشهود و سازمان یادگیرنده، توانمندی‌های پویا، استراتژی تکنولوژی و نوآوری و مدل کسب‌وکار، تدوین استراتژی، همسویی، پیاده‌سازی، ارزیابی و مباحث رفتاری استراتژی، حاکمیت شرکتی و مسئولیت اجتماعی، توسعه دانش و تجارب مدیریت استراتژیک با بهره‌گیری از علوم شناختی است.

مخاطبان اصلی این کنفرانس مدیران اجرایی، اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه، مدیران عامل شرکت‌ها و سازمان‌ها، مدیران و کارشناسان استراتژی، مدیران توسعه سازمان و منابع انسانی، مدیران توسعه کسب‌وکار، کارآفرینان، مشاوران مدیریت، صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و متوسط و کلیه فعالان عرصه کسب‌وکار و محققان اجتماعی و مدیریت است. لازم است ذکر شود روزنامه «کسب‌وکار» و سایت کسب‌وکار نیوز حامی رسانه‌ای این کنفرانس است.

همچنین مطالعه کنید:

استخدام و نگهداشت نیرو دو دغدغه جدی استارتاپ ها

  سارا نظری مشاور کارآفرینی معتقد است استخدام و نگهداشت نیرو دو دغدغه جدی شرکت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.