صفحه اصلی / سیاسی / سایر حوزه های سیاسی / کاهش ۴ درصدی آمار جمعیت کیفری زندان‌های استان کرمان

مدیر کل زندان‌های کرمان اعلام کرد

کاهش ۴ درصدی آمار جمعیت کیفری زندان‌های استان کرمان

مدیر کل زندان‌های استان کرمان گفت: در ۱۱ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته آمار زندانیان استان ۴ درصد کاهش یافته است.

به گزارش کسب و کار نیوز، رمضان امیریدر آخرین جلسه شورای قضائی استان کرمان در سال جاری، گفت: با اقدامات انجام شده توسط دستگاه قضایی جمعیت کیفری زندانیان استان در ۱۱ ماهه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴ درصد کاهش یافته است.

 وی افزود: بازداشتگاه موقت، زندان بافت و زندان منوجان به ترتیب با ۳۱ ،   ۲۱ و ۱۶  درصد بیشترین کاهش را در بین سایر زندانهای استان داشته است.

امیری  به موجودی زندانیان استان به تفکیک جرائم اشاره و بیان کرد: ۶۳.۸  درصد زندانیان دارای جرائم موادمخدر و حدود ۲۷.۴ درصد دارای جرایم سرقت می باشند.

مدیر کل زندان‌های استان کرمان  به موجودی زندانیان به تفکیک گروه سنی اشاره کرد و گفت:  بیش ترین درصد زندانیان بین ۳۳ تا ۳۹ ساله می باشند  و کم تر از ۱ درصد زیر ۱۸ سال هستند.                   

وی با بیان اینکه  در بین موجودی زندانیان استان ۹۴ درصد زندانیان مرد و ۶ درصد آنان زن میباشد، افزود: با توجه به آمارها  ۷۲ درصد زندانیان متاهل و ۲۸ درصد  آنان مجرد می باشد.

 امیری با بیان اینکه ۵۷ درصد زندانیان  بدون سابقه و ۴۳ درصد سابقه دار  هستند، عنوان کرد: در بین زندانیان متاهل به تفکیک تعداد اولاد  ۲۶.۸ درصد دارای دو فرزند ، ۲۴.۹ درصد تک فرزند ، ۱۷.۱ درصد بدون فرزند، ۱۶.۶ درصد بیش از سه فرزند و ۱۴.۷  درصد دارای ۳ فرزند  می‌باشند.

مدیر کل زندان‌های استان کرمان  به برنامه ها ی فرهنگی و تربیتی انجام شده در زندان های استان شاره کرد و گفت:  با توجه به اینکه  در زندان های استان روزانه کلاس های قرآن  برگزار می شود در حال حاظر ۹۱۹ قاری  و بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ حافظ قرآن که از این آمار ۱۱ زندانی پس از ورود به زندان  و گذراندن  جلسات انس با قرآن حافظ کل قرآن شدند.

 امیری افزود:  در حال حاظر ۱۳ کتابخانه در زندان های استان دایر است که ۷ هزار مددجو عضو این کتابخانه ها هستند.

 وی به اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان در زندان‌های استان اشاره کرد و یادآور شد : در سال  جاری تعداد  ۳۱ پزشک در حال فعالیت در زندان ها و ارائه خدمات پزشکی به زندانیان هستند

امیری در ادامه با بیان این مطلب که در راستای حرفه آموزی  ۴ هزار و ۳۳۳ مددجو در آموزش های فنی و حرفه ای ثبت نام کرده اند، افزود: به هزار و ۸۰۰  مددجو در دوره های آموزشی صنایع دستی فنی و حرفه‌ای آموزش داده شد که از این تعداد برای  هزار و ۵۹۸ نفر از آنان گواهینامه صادر شد.

 وی با توجه به اهمیت حرفه آموزی برایی مددجویان زندان عنوان کرد: تعداد مربیان فنی و حرفه‌ای در زندان های استان کرمان  ۵۳ نفر می‌باشد که ۶ نفر خانم و ۴۷ نفر آقا هستند و تاکنون در این مدت  هزار و ۵۹۸ گواهینامه از فنی و حرفه ای صادر شده است.

وی  در پایان به عملکرد ستاد دیه در استان کرمان اشاره کرد و گفت: برگزاری ۲۶ جشن گلریزان در استان و وصول ۵ میلیارد و ۵۵۳ میلیون تومان،   برگزاری ۱۳۱ جلسه صلح و سازش و گذشت شکات تعداد ۱۹۹ نفر، آزادی ۳۲۵ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد به مبلغ هشت میلیارد و ۸۹۶ میلیون تومان  از اقدامات مهم این ستاد در ۱۱ ماهه سال جاری بوده است

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حضور ۴.۵ میلیون اتباع غیرمجاز در ایران/ کمک ناچیز کمیساریا

حسین ذوالفقاری، در حاشیه دیدار با فیلیپو گرندی، کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.