صفحه اصلی / استان ها / گلستان / ثبت ۹۱۴ مورد ازدواج دختران ۱۰ تا ۱۴ سال در گلستان

مشاور امور بانوان آموزش و پرورش استان خبر داد:

ثبت ۹۱۴ مورد ازدواج دختران ۱۰ تا ۱۴ سال در گلستان

مشاور امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش گلستان گفت: بر اساس اعلام ثبت احوال در سال 96، 914 کودک همسری دختران سنین 10 تا 14 سال در استان داشتیم.

ازدواج دختران

به گزارش کسب و کار نیوز، ناعمه‌سادات بنی‌کمالی در نشست خبری افزود: ۲۹ هزار دانش آموز ترک تحصیل کرده و بازمانده از تحصیل در استان داریم که ۱۲ هزار و ۸۲۶ نفر آنها ترک تحصیل کردند.

وی با اشاره به اینکه ۶۲۹۴ نفر افراد ترک تحصیل کرده دختر هستند، افزود: مشکل اقتصادی، مهمترین عامل بازمانده از تحصیل بودن کودکان است. این آمار در دوره متوسطه و خصوصا در دختران بیشتر است.

بنی‌کمالی با اشاره به ۹۱۴ کودک همسری در استان، تصریح کرد: در سال گذشته ۶ مورد ازدواج دختران زیر ۱۰ سال در استان گزارش شده که قطعا آمار آن بیشتر از این تعداد است.

مشاور امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش گلستان خاطرنشان کرد: در استان ۲۷۵ کودک کار توسط بهزیستی شناسایی شده است، از این تعداد ۱۶۲ نفر در حال تحصیل هستند و ۲۴ نفر خردسال و ۸۹ نفر ترک تحصیل کرده هستند.

وی با اشاره به گروه سنی کودکان کار، اظهار کرد: ۲۶ نفر زیر ۶ سال، ‌۱۰۲ نفر شش تا یازده سال، ۸۷ نفر دوازده تا چهارده سال و ۶۱ نفر در سنین پانزده تا هجده سال هستند. بیشترین کودکان کار در شهرستان گنبدکاووس به تعداد ۱۶۱ نفر گزارش شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

انتقال خون

از بیماران نیازمند به خون غافل نشویم

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سیدصادق بنی‌عقیل اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.