صفحه اصلی / استان ها / خوزستان / معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار:نوع بیکاری در خوزستان، بیکاری کم سوادان است

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار:نوع بیکاری در خوزستان، بیکاری کم سوادان است

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نوع بیکاری که در این استان داریم بیکاری کم سوادان است. سهم عمده بیکاران ما کسانی هستند که فارغ التحصیل دانشگاهی نیستند.

به گزارش کسب و کار نیوز، عیسی منصوری در پانزدهمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال خوزستان که شامگاه دوم اسفندماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در بررسی‌های انجام شده درصد مغایرت اشتغال واقعی با اشتغال ثبت شده در سامانه اشتغال در تمام شماری صورت گرفته حدود ۸.۲ درصد است. عدم انطباق با ضوابط آئین نامه و دستورالعمل نیز ۳.۲ درصد است.

وی افزود: مشکل اصلی که در بررسی می‌توان به آن اشاره کرد توقف طرح‌ها در فرایند تصویب بویژه در دستگاه‌های اجرایی است. عملاً به طور متوسط جمع زمانی که یک طرح برای فرآیند تصویب طی می‌کند حدود ۱۳۵ روز است. ما می‌گوئیم حداکثر این زمان باید ۵۵ روز باشد.

منصوری تصریح کرد: ما نگران انحراف در طرح‌ها بودیم اما استان خوزستان به تدریج خود را رساند و عملاً روند خوبی از نظارت نیز در خوزستان پیاده شد. گفته شد در خوزستان بیشتر طرح‌ها طرح‌های بزرگ است. نوع بیکاری که در این استان داریم بیکاری کم سوادان است. سهم عمده بیکاران ما کسانی هستند که فارغ التحصیل دانشگاهی نیستند.

وی ادامه داد: واحدهای بزرگی که بر آن تمرکز کرده ایم مساله بیکاری خوزستان را حل نمی‌کند میزان سرمایه‌ای که در این صنایع برای اشتغال نیاز است نیز میزان بالایی است بنابراین اگر به همین شکل در استان ادامه دهیم معلوم نیست مساله بیکاری در استان حل شود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار و رفاه اجتماعی گفت: همچنین نوع صنعتی که در استان وجود دارد با نوع آموزش‌های موجود هماهنگ نیست. بخش عمده‌ای از از فارغ التحصیلان ما که بیکار هستند افرادی هستند که مهارت‌های آنها تناسبی با واحدهای بزرگ ما ندارد.

منصوری افزود: هماهنگی مناسبی در خصوص جهت دهی استفاده از منابع مسئولیت اجتماعی صنعت نفت بین استانداری خوزستان، وزارت نفت و وزارت کار شکل گرفته است و توافق کرده ایم این مساله تا حدی اصلاح شود. به شکلی که به مهارت افزایی یا دانش افزایی منایع انسانی منطقه توجه کنیم. پیشنهاد ما در این خصوص این بود که با توجه به بحث تحریم و محدودیت انتقال تکنولوژی و تجهیزات مسیر میانبر انتخاب کنیم.

وی ادامه داد: اغلب سازندگان ما قطعه می‌سازند و وارد تجهیزات پیچیده نمی‌شوند. تقویت این نوع از واحدها می‌تواند مفید باشد. صنعت نفت نیز می‌گوید من آماده سفارش هستم. باید توان تولید را تقویت کنیم تا اشتغال ایجاد شود و متخصصین این صنعت را باید از خارج از کشور بیاوریم تا ارتقا مهارت داشته باشیم.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار و رفاه اجتماعی گفت: مساله اشتغال عمومی را نیز مد نظر قرار داریم. در اشتغال عمومی ابتدا در حوزه‌های زیرساختی اقداماتی می‌شود که یک سرمایه گذاری ملی است. در این زمینه برای بحث احیا و بهره برداری از زمین‌ها بویژه بحث مواجه با مشکلات زیست محیطی توافق داشته ایم تا از محل منابع مسئولیت‌های اجتماعی صنعت نفت استفاده کنیم.

منصوری افزود: در شمال استان بخش کشاورزی، در بخش مرکزی صنایع بزرگ و… را داریم. یک نسخه واحد برای اشتغال استان نوشته نشده است. توجه به رشته‌هایی مانند تعمیر و نگهدای قایق و کشتی و لنج، قطعه سازی و.. در دستور کار قرار دارد و وزارت نفت نیز قبول کرده است بخشی از منابع مربوط به مسئولیت اجتماعی را در این حوزه هزینه کند. ما نیز امیدواریم این برنامه‌ها بخشی از مسائل بیکاری استان را حل کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آموزش مجازی

رتبه اول آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, دکتر کاوه اسلامی اظهار کرد: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.