صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان شرقی / عملیات احداث واحد کنسانتره نفلین سینیت در کلیبر آغاز شد

با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت؛

عملیات احداث واحد کنسانتره نفلین سینیت در کلیبر آغاز شد

واحد 40 هزار تنی تولید کنسانتره نفلین سینیت در شهرستان کلیبر با سرمایه گذاری 2.5 میلیارد دلاری خارجی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت آغاز شد.

کلنگ زنی

به گزارش کسب و کار نیوز، منطقه آذربایجان شرقی، کانسار نفلین سینیت کلیبر بزرگترین توده نفلین دار اکتشاف شده در کشور بوده که با وسعتی حدود ۱۰۰ کیلومتر مربع در ۱۵ کیلومتری جنوب این شهرستان قرار دارد. 

ذخیره اکتشاف شده در یک محدوده کوچک که مورد عملیات اکتشافی قرار گرفته حدود ۷ میلیون تن است ولی ذخیره احتمالی توده بیش از ۹۶ میلیون تن برآورد شده است. 

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، در آئین آغاز عملیات اجرایی واحد کنسانتره این مجتمع معدنی گفت: مجتمع نفلین سینیت کلیبر در سال ۱۳۸۳ به روش خشک طراحی و اجرا شده و دارای ظرفیت اسمی ۵۵ هزار تن در سال است. 

وجیه الله جعفری افزود: امروز عملیات اجرایی مرحله اول این مجتمع به ظرفیت ۴۰ هزار تن آغاز شده است و در مراحل بعدی ظرفیت آن به ۱۵۰ هزار تن افزایش خواهد یافت. 

وی اعلام کرد: ۲٫۵ میلیارد دلار از سرمایه گذاری این طرح خارجی بوده و ۲۰۰ میلیارد ریال آن نیز توسط سرمایه گذاران داخلی تامین شده است که با احداث این کارخانه علاوه بر تولید محصول صادراتی، موجب ارز آوری به کشور و اشتغال زایی برای مردم منطقه خواهد شد. 

جعفری ادامه داد: مرحله اول این طرح تا دهه فجر سال ۱۳۹۸ به بهره برداری می رسد و هم اکنون ۵۰ نفر در آن مشغول کار هستند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کمیته امداد

مردم آذربایجان شرقی به “رزمایش بخشش ایرانیان” در ماه رمضان بپیوندند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمد کلامی اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.