صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / امکان استعلام اصالت فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی در سامانه TTAC فراهم می شود
امکان استعلام اصالت فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی در سامانه TTAC فراهم می شود

امکان استعلام اصالت فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی در سامانه TTAC فراهم می شود

مدیرکل امور فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو از فراهم شدن امکان استعلام اصالت فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی تولید داخل در سامانه TTAC خبر داد.

دکتر مفید

به گزارش کسب و کار نیوز دکتر وحید مفید افزود: مجموعه کنترل‌های سازمان غذا و دارو بر مواد خوراکی و آشامیدنی در سامانه TTACدر دو بخش محصولات وارداتی و دیگری کنترل پروانه های تاسیس، بهره برداری، مسئول فنی، ساخت کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی در داخل کشور انجام می‌شود.

وی افزود: پیش تر از سامانه TTAC صرفا در بحث واردات استفاده می‌شد اما براساس برنامه‌ریزی‌ها مقرر شد تا تمامی فرایندهای تولید در داخل نیز به این سامانه منتقل شود. 

مدیرکل امور فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو با اشاره به مزایای این سامانه عنوان کرد: تمام پروانه‌های تاسیس، بهره‌برداری و ساخت محصولات تولید داخل کشور نیز مانند محصولات وارداتی در چارچوب سامانه، متمرکز و در عین حال سراسری خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی سیستم‌های جداگانه‌ای دارند که از این پس در قالب یک سامانه جامع، پروانه‌ها را صادر می‌شوند و به پروانه صادرشده دسترسی خواهند داشت.

به گفته مفید از این پس مصرف کنندگان می‌توانند همانگونه که در مورد کالاهای وارداتی با وارد کردن بارکد از طریق سامانه «تیتک» اصالت آن را استعلام کنند، درمورد اصالت کالاهای داخلی نیز این استعلام کنند.

به گزارش وبدا، وی خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های این سامانه آماده شده است و از ماه جاری فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. امیدواریم در سال آینده تمام واحدهای تولید داخل به این سامانه متصل شوند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آمادگی ایران برای صادرات دارو به ارمنستان

به گزارش کسب و کار نیوز، همزمان با برگزاری هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.