صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / یوسفی : باید با حفظ منافع نظام به بازارهای جهانی متصل شویم
یوسفی : باید با حفظ منافع نظام به بازارهای جهانی متصل شویم

یوسفی : باید با حفظ منافع نظام به بازارهای جهانی متصل شویم

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ کشوری به تنهایی نتوانسته است مشکل اشتغال جوانان خود را حل کند. در این زمینه باید با حفظ منافع نظام به بازارهای جهانی متصل شویم تا بتوانیم مشکلات اقتصادی و همچنین بحث اشتغال کشور را حل کنیم.

همایون یوسفی نماینده مردم اهواز و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس

 به گزارش کسب و کار نیوز، همایون یوسفی در پانزدهمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال خوزستان که شامگاه دوم اسفند ماه در اهواز برگزار شد، با اشاره به بحث خصوصی‌سازی و واگذاری شرکت‌ها به بخش خصوصی اظهار کرد: در حال حاضر تعجیلی در بحث خصوصی سازی در بخش‌های مختلف کشور مشاهده می‌کنیم در صورتی که با بررسی تجارب کشورهای مختلف درمی‌یابیم که خصوصی سازی در دوران رکود انجام نمی‌شود.

 وی افزود: کار خصوصی سازی در کشورهای پیشرفته و موفق دنیا در زمان رشد اقتصادی انجام می‌گیرد و واگذاری کارخانه‌ها و شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی نیز با رقم صفر و بدون دریافت هزینه و فقط با دریافت تضامین مدیریتی انجام می‌شود.

 نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اکنون که شرایط کشور یک شرایط رکودی است، واگذاری‌ها متناسب با شرایط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور نیست و مصداق این موضوع نیز مشکلات به وجود آمده در بحث خصوصی سازی شرکت‌های نیشکر هفت تپه و گروه ملی فولاد ایران است که در خوزستان اتفاق افتاده است.

یوسفی بیان کرد: هیچ کشوری به تنهایی نتوانسته است مشکل اشتغال جوانان خود را حل کند. در این زمینه باید با حفظ منافع نظام به بازارهای جهانی متصل شویم تا بتوانیم مشکلات اقتصادی و همچنین بحث اشتغال کشور را حل کنیم.

وی با انتقاد از هدفگذاری‌های انجام گرفته از سوی دولت در بحث ایجاد شغل، ادامه داد: در برنامه بودجه سال ۹۸، ایجاد یک میلیون و ۷۷ هزار شغل پیش بینی شده است. در این زمینه براساس قوانین علمی به ازای هر ۲٫۵ درصد رشد اقتصادی، نرخ بیکاری ۲٫۸ درصد کاهش پیدا می کند اما اکنون چنین شرایطی را در کشور نداریم.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این مسایل و هدفگذاری‌های نادرست باعث می‌شود تا بسیاری از قول‌هایی که در دوره‌های مختلف از سوی دولت و مجلس در بحث ایجاد اشتغال داده می‌شود، نادرست باشد و اجرایی نشود.

یوسفی با بیان اینکه کم شماری در بحث شمارش بیکاران در کشور اتفاق می‌افتد، گفت: ورود بیکارانی که در شمارش‌ها و سرشماری‌های آماری به حساب نمی‌آیند، در آینده می‌تواند نرخ بیکاری کشور را افزایش دهد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.