به گزارش کسب و کار نیوز، حاتم شاه کرمی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه با افزایش جامعه هدف این وزارتخانه امکان افزایش ساختار اداری وجود ندارد، گفت: از مجموع ۱۳ میلیون کارگری که در حال حاضر در کشور وجود دارند، ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برای گرفتن خدمات از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیاز به مراجعه مستقیم و حضوری به این سازمان یا ادارات مربوطه دارند. از این رو بنابر برنامه ریزی های انجام شده، این سامانه با ۳۶ زیر سامانه تا ۳ ماه آینده و به منظور سهولت در ارائه خدمات راه اندازی خواهد شد.
وی یکی از مزیت های اصلی این سامانه را عدم نیاز به مراجعه کارگر وکار فرما به ادارت مربوطه برای دریافت خدمات و جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه های اقتصادی عنوان کرد و افزود: این فرایند از این پس به صورت کاملا الکترونیکی انجام خواهد شد و تنها با یک بار مراجعه به پیشخوان ها و بررسی هویت و دریافت کد، کارگران و کارفرمایان می توانند از این خدمات به سهولت استفاده کنند.
شاه کرمی یکی دیگر از مزیت های راه اندازی این سامانه را شفاف سازی و جلوگیری از اعمال سلیقه دانست و ادامه داد: کاهش هزینه ها، افزایش سرعت در خدمت رسانی و افزایش دقت در کار از دیگر مزایای این سامانه هستند.
انتهای پیام