صفحه اصلی / استان ها / مرکزی / راه‌اندازی سامانه جامع روابط کار از سوی وزارت تعاون تا ۳ ماه آینده
راه‌اندازی سامانه جامع روابط کار از سوی وزارت تعاون تا ۳ ماه آینده

معاون وزیر کار خبر داد:

راه‌اندازی سامانه جامع روابط کار از سوی وزارت تعاون تا ۳ ماه آینده

‌معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از راه اندازی سامانه ای کاملا الکترونیکی در سراسر کشور برای سهولت در ارائه خدمات به کارگران تحت پوشش این وزارتخانه تا 3 ماه آینده خبر داد.

سامانه جامع روابط کار

‌به گزارش کسب و کار نیوز،‌ حاتم شاه کرمی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه با افزایش جامعه هدف این وزارتخانه امکان افزایش ساختار اداری وجود ندارد، گفت: از مجموع ۱۳ میلیون کارگری که در حال حاضر در کشور وجود دارند، ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برای گرفتن خدمات از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیاز به مراجعه مستقیم و حضوری به این سازمان یا ادارات مربوطه دارند. از این رو بنابر برنامه ریزی های انجام شده، این سامانه با ۳۶ زیر سامانه تا ۳ ماه آینده و به منظور سهولت در ارائه خدمات راه اندازی خواهد شد.

وی یکی از مزیت های اصلی این سامانه را عدم نیاز به مراجعه کارگر وکار فرما به ادارت مربوطه برای دریافت خدمات و جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه های اقتصادی عنوان کرد و افزود: این فرایند از این پس به صورت کاملا الکترونیکی انجام خواهد شد و تنها با یک بار مراجعه به پیشخوان ها و بررسی هویت و دریافت کد، کارگران و کارفرمایان می توانند از این خدمات به سهولت استفاده کنند.

شاه کرمی یکی دیگر از مزیت های راه اندازی این سامانه را شفاف سازی و جلوگیری از اعمال سلیقه دانست و ادامه داد: کاهش هزینه ها، افزایش سرعت در خدمت رسانی و افزایش دقت در کار از دیگر مزایای این سامانه هستند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پایان فعالیت بازار تاریخی اراک

۲۴ اسفندماه، پایان فعالیت بازار تاریخی اراک در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علیرضا عسگری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.