صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / درخواست نظام پزشکی از دیوان عدالت اداری درباره آیین‌نامه تاسیس داروخانه‌ها
درخواست نظام پزشکی از دیوان عدالت اداری درباره آیین‌نامه تاسیس داروخانه‌ها

درخواست نظام پزشکی از دیوان عدالت اداری درباره آیین‌نامه تاسیس داروخانه‌ها

سرپرست سازمان نظام پزشکی در نامه‌ای خطاب به رئیس دیوان عدالت اداری، اعمال فوری ماده ۹۱ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری جهت بررسی ایرادات و پیشنهادات را خواستار شد.

ظفرقندی

به گزارش کسب و کار نیوز و بنابر اعلام اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی در متن نامه دکتر محمدرضا ظفرقندی خطاب به حجت‌الاسلام و المسلمین بهرامی آمده است: «احتراماً، با توجه به جلسه و توافقاتی که با حضور جناب آقای دکتر ایرج فاضل رئیس کل محترم سازمان و نمایندگان سازمان متبوع با جنابعالی و معاونین محترم در تاریخ ۸/۷/۱۳۹۷ انجام شد، مقرر گشت با بهره‌گیری از نظر مثبت آن دیوان، در مورد آیین‌نامه تأسیس داروخانه‌ها بدواً نظر این سازمان دریافت گردد.
متأسفانه با خبر شدیم هیأت محترم عمومی آن دیوان، در روز سه‌شنبه مورخه ۲۳/۱۱/۱۳۹۷ با ورود به آیین‌نامه تأسیس داروخانه‌ها، دو شرط «جمعیت» و «فاصله» را از آیین‌نامه حذف کرده است.
در حالی که با آرای پیشین همین هیأت (۸۰/۲۶  ۱۳۸۰ و ۸۶/۳۸۸   ۱۳۸۶) در تعارض قرار دارد.
با عنایت به اهداف و وظایف قانون سازمان نظام پزشکی از باب حفظ و حمایت از حقوق بیماران و حفظ و حمایت از حقوق صنفی شاغلان حرف پزشکی و تنظیم روابط بین آنان، توزیع عادلانه دارد، تسهیل دسترسی به مراکز دارویی و …، خواهان اعمال فوری ماده ۹۱ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری از سوی جنابعالی، جهت بررسی ایرادات و پیشنهادات هستیم. از مساعدت حضرتعالی کمال تشکر و سپاس حاصل است.»

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

۱۱۶ قلم دارو در فهرست گران‌ترین تجویزها

به گزارش کسب و کار نیوز ، امیرحسین حبیبیان – معاون مرکز آمار و فناوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.