صفحه اصلی / استان ها / کرمانشاه / رییس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه:امکان پیش‌بینی قیمت طلا وجود ندارد
رییس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه:امکان پیش‌بینی قیمت طلا وجود ندارد

رییس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه:امکان پیش‌بینی قیمت طلا وجود ندارد

رئیس اتحادیه طلا و جواهر فروشان کرمانشاه گفت: تا زمانی که نوسان دلار ادامه داشته باشد، نوسانات قیمت طلا را نیز شاهدیم.

طلافروشی

محمدسعید جعفری در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه طی چند وقت اخیر و به دنبال ثابت ماندن نرخ ارز قیمت طلا نیز مقداری به ثبات رسیده بود، افزود: چند روزی است که دوباره با نوساناتی که قیمت دلار پیدا کرده، قیمت طلا نیز بالا و پایین می‌شود.

وی اظهار کرد: در گذشته که قیمت دلار روی کانال یازده هزار تومان ثابت مانده بود قیمت طلا نیز روی گرمی حدود ۳۶۰ هزار تومان باقی ماند، اما اکنون قیمت دلار وارد کانال ۱۳ هزار تومان شده و قیمت طلا را نیز با خود به بیش از گرمی ۴۲۰ هزار تومان افزایش داده است.

جعفری با بیان اینکه در شرایط فعلی امکان پیش بینی بالا یا پایین رفتن قیمت طلا وجود ندارد، خاطرنشان کرد: تا زمانی که نوسانات دلار ادامه داشته باشد، نوسانات قیمت طلا را نیز شاهدیم.

وی با بیان اینکه هر ساله در پایان سال با افزایش تقاضا برای خرید مقداری قیمت طلا نیز بالا می‌رود، تاکید کرد: این افزایش قیمت چندان چشمگیر نیست و گرانی‌های اخیر طلا نمی‌تواند متأثر از افزایش تقاضاهای پایان سال باشد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر فروشان کرمانشاه از پیامدهای نوسان قیمت طلا در بازار هم یاد کرد و ادامه داد: این نوسانات باعث شده رکود شدید بر بازار حاکم شود.

به گفته جعفری از یکسو مردم قدرت خرید طلا را ندارند و از سوی دیگر به دلیل نوسانات زیادی که قیمت طلا دارد، ریسک خرید و فروش آن را نمی‌پذیرند.

وی اضافه کرد: این امر باعث شده چندین طلافروشی کرمانشاه طی چند ماه اخیر و با شروع گرانی‌ها درخواست ابطال پروانه داشته باشند و تعطیل شوند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهرفروشان کرمانشاه در پاسخ به این موضوع که برخی طلافروشی‌ها به دلیل رکود بازار طلا به خرید و فروش ارز روی آورده اند نیز گفت: طلافروشان به هیچ عنوان حق خرید و فروش دلار را ندارد و این کار تخلف است.

جعفری خاطرنشان کرد: سه صرافی فعال و مجاز داریم که فقط آنها مجازند خرید و فروش ارز را انجام دهند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

بهره‌برداری از ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی و ۱۰ مدرسه سیار برکت در کرمانشاه

امیرحسین مدنی در سفر خود به کرمانشاه علاوه بر افتتاح ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی در مناطق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.