صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / فرصتی کوتاه برای ذخیره استراتژیک تجهیزات پزشکی
فرصتی کوتاه برای ذخیره استراتژیک تجهیزات پزشکی

مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی مطرح کرد

فرصتی کوتاه برای ذخیره استراتژیک تجهیزات پزشکی

مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی با اشاره به سیاست‌های اداره کل تجهیزات پزشکی گفت: برای ذخیره استراتژیک تجهیزات و ملزومات کشور فرصت کوتاهی داریم. بر همین اساس در حوزه تولید داخل و صدور مجوزهای واردات کمک خواهیم کرد و تلاش می کنیم موانع تولید و واردات تجهیزات را تسهیل کنیم.

تجهیزات پزشکی

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر حسین صفوی در همایش ملی تجهیزات پزشکی و گرامیداشت روز خدمات پس از فروش و نگهداشت تجهیزات پزشکی گفت: همواره سخت‌گیری‌های ناجوانمردانه در حوزه سلامت تحمیل می‌شود، علی رغم شعارهایی که مبنی بر عدم تحریم دارو و تجهیزات داده می‌شود، بدون تردید می‌توان گفت شعارهای پوچی بیش نیست و سخت‌ترین تحریم‌ها عملاً در حوزه محصولات سلامت محور اعمال می‌شود.

وی افزود: فشار تحریم‌ها اتفاقی نیست بلکه کاملاً هدفمند و ایجاد نارضایتی در مردم است که وظیفه دست‌اندرکاران حوزه دارو و تجهیزات این است که چه در حوزه دولتی و چه خصوصی با کمک یکدیگر مشکلات را سپری کنیم. این حوزه متعلق به همه است و باید کمک کنیم وضعیت موجود مدیریت شود.

مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه حوزه تجهیزات پزشکی بازار بزرگی دارد، عنوان کرد: ارزش این بازار حدود ۲.۵ میلیارد دلار است که ۷۰۰ میلیون دلار آن توسط تولید داخل پوشش داده می‌شود، یعنی سهم تولید داخل از لحاظ ارزش ریالی ۳۰ به ۷۰ است، اما از نظر تعداد، محصولات داخلی درصد بیشتری از بازار را پوشش می دهند.

وی خاطرنشان کرد: کالاهای وارداتی کالاهایی بیشتر شامل محصولاتی با ارزش ریالی بالایی، به دلیل تکنولوژی خاص تولید آنهاست.

صفوی با اشاره به اینکه در ۴ سال اخیر بسیاری از محصولات با تکنولوژی بالا در کشور تولید می‌شوند، گفت: ۵۸۰ تا ۶۰۰ تولیدکننده در حوزه تجهیزات پزشکی در کشور فعالیت دارند که ۲۰۰ شرکت در حوزه تولید محصولات با تکنولوژی و ریسک بالا ورود کرده اند که در صورتی که محصولات آنها وارد بازار شود، میزان ارزبری برای تامین این کالاها کاهش می‌یابد.

وی اظهار کرد: در دو سال گذشته چند شرکت داخلی برای اولین بار برای تولید ۲۵ محصول ویژه از جمله ارتوپدی و غیره ورود کرده اند که نشان دهنده حرکت رو به جلو تولید در حوزه تجهیزات پزشکی در کشور است که موجب وابستگی کمتر به واردات این محصولات می شود.

مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه از سال های گذشته نگرش مثبت در حوزه صادرات تجهیزات پزشکی وجود دارد، گفت: منشا و مبدا این حرکت، شرکت های تولید کننده ای بوده اند که بیش از نیاز داخلی تولید دارند و با مد نظر قرار دادن بازارهای هدف، برای صادرات اقدام کرده اند که نشان می‌دهد کیفیت محصولات داخلی می‌تواند با محصولات مشابه خارجی رقابت کند. این موضوع در شرایط کشور باعث افتخار است.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، صفوی در پایان اظهار کرد: تکیه ما بر تخصص و توانایی بخش خصوصی خواهد بود و از تجربیات و دانش این بخش در تولید و واردات استفاده خواهد شد. از همین جا به سوی شرکت های خصوصی دست یاری دراز می‌کنیم و امیدوارم با همکاری هم بتوانیم از این شرایط عبور کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آمادگی ایران برای صادرات دارو به ارمنستان

به گزارش کسب و کار نیوز، همزمان با برگزاری هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.