سه شنبه , ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / کرمانشاه / بودجه ۸۸۰ میلیارد تومانی “شهرداری” کرمانشاه تصویب شد
بودجه ۸۸۰ میلیارد تومانی “شهرداری” کرمانشاه تصویب شد

بودجه ۸۸۰ میلیارد تومانی “شهرداری” کرمانشاه تصویب شد

سخنگوی شورای شهر کرمانشاه از تصویب بودجه ۸۸۰ میلیارد تومانی سال آینده شهرداری کرمانشاه خبر داد.

شهرداری

به گزارش کسب و کار نیوز، سید حجت الله موسوی اجاق در نشست خبری امروز (۳۰ بهمن) با اشاره به تحویل به موقع لایحه بودجه به شورای شهر گفت: امسال شهردار در موعد مقرر لایحه بودجه ۹۸ شهرداری را با رقم ۸۴۰ میلیارد تومان به شورای شهر تحویل داد و شورای شهر نیز در مهلت مقرر (پایان بهمن ماه) این بودجه را به تصویب رساند.

وی افزود: رقم بودجه مصوب سال ۱۳۹۸ شهرداری کرمانشاه ۸۸۰ میلیارد تومان است که ۴۰ میلیارد تومان از لایحه بودجه بیشتر بوده و علت آن نیز لحاظ کردن رقم فروش اوراق مشارکت جهت خرید اتوبوس های برقی است.

موسوی اجاق در خصوص منابع درآمدی بودجه سال آینده شهرداری، مهمترین آن را ” محل درآمدهای شهرداری” با رقم ۷۷۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: این درآمدها شامل عوارض، ساخت و ساز و… است.

وی تصریح کرد: محل دیگر درآمد شهرداری بحث کمک های عمرانی وزرات کشور است که پیش بینی ما از درآمد این محل برای سال آینده حدود ۶۰ میلیارد تومان است.

موسوی اجاق افزود: رقم این کمک ها در بودجه امسال هم ۶۰ میلیارد تومان بود که تاکنون ۳۵ میلیارد تومان آن محقق شده است.

سخنگوی شورای شهر کرمانشاه تصریح کرد: محل دیگر درآمدی بودجه سال آینده فروش اوراق مشارکت است که ۴۰ میلیارد تومان فروش اوراق برای خرید اتوبوس های برقی در نظر گرفته شده که ۲۰ میلیارد تومان آن توسط دولت و مابقی توسط شهرداری بازپرداخت می شود.

وی درآمد حاصل از پروژه های مشارکتی را دیگر منبع درآمدی بودجه ۹۸ شهرداری عنوان کرد و افزود: پیش بینی کسب درآمد از این محل نیز حدود پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان است.

موسوی اجاق در ادامه با بیان اینکه هزینه های شهرداری در بودجه سال آینده به دو دسته هزینه های جاری و عمرانی تقسیم شده، گفت: رقم هزینه های جاری در بودجه سال آینده ۳۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است که نسبت به هزینه های جاری در بودجه مصوب امسال با رقم ۲۵۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، حدود ۲۴ درصد افزایش داشته است.

وی یادآور شد: از این میزان ۵۰ درصد صرف حقوق و مزایا شده و ۵۰ درصد دیگر نیز برای بخش های اداری از جمله تعمیرات، پرداخت قبوض آب و برق، خرید لوازم اداری و … هزینه خواهد شد.

موسوی اجاق رقم هزینه های عمرانی در بودجه سال آینده شهرداری را نیز ۵۶۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: عمده ترین پروژه های تعریف شده در بخش عمرانی مربوط به زیرسازی و آسفالت و بازگشایی معابر است که ۴۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای در نظر گرفته شده است.

وی افزود: اولویت در آسفالت معابر نیز در سال آینده با محلات حاشیه نشین است و سال آینده محله خاکی در سطح شهر نخواهیم داشت.

تقاطع امام حسین (ع) تا پایان سال زیربار ترافیکی می رود

وی احداث و تکمیل دو تقاطع غیرهم سطح امام حسین (ع) و امام خمینی (ره) را از دیگر پروژه های عمرانی لحاظ شده در بودجه سال آینده شهرداری عنوان کرد وافزود: برای بهره برداری و تکمیل این دو تقاطع رقمی حدود ۶۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

موسوی اجاق از بهره برداری تقاطع امام حسین (ع) تا پایان سال خبر داد و افزود: شاید کارهای جزیی این پروژه باقی بماند، اما این تقاطع تا عید امسال زیر بار ترافیکی خواهد رفت.

این عضو شورای شهر کرمانشاه افزود: تقاطع امام خمینی (ره) هم با اعتبار لحاظ شده تا پایان سال آینده به بهره برداری می رسد.

موسوی اجاق از اختصاص ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار برای بخش های فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی خبر داد و افزود: ۳۰ میلیارد تومان نیز برای بخش ترافیک در نظر گرفته شده که عمدتاً صرف هوشمند سازی تقاطعات و اصلاحات هندسی معابر می شود.

وی همچنین از اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه خدمات شهری هم خبر داد و افزود: عمده کارها در این حوزه مربوط به مباحث نظافت شهر، فضای سبز، جدول‌گذاری، بازیافت پسماندهای خانگی و نخاله های ساختمانی و مهار و هدایت آبهای سطحی می‌شود.

موسوی اجاق تصریح کرد: از محل این اعتبار همچنین بحث جداسازی آب شرب از آب خام که از سال ۱۳۸۵ در کرمانشاه شروع شده به پایان می‌رسد و کرمانشاه اولین شهری می شود که بطور ۱۰۰ درصد از آب شرب برای آبیاری فضای سبز استفاده نمی کند.

وی با بیان اینکه ۴۰ میلیارد تومان فروش اوراق مشارکت صرف خرید اتوبوس های برقی می شود، گفت: سال آینده برای پروژه قطار شهری هم ۶۰ میلیارد تومان اعتبار لحاظ شده است.

همچنین مطالعه کنید:

بهره‌برداری از ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی و ۱۰ مدرسه سیار برکت در کرمانشاه

امیرحسین مدنی در سفر خود به کرمانشاه علاوه بر افتتاح ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی در مناطق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.