صفحه اصلی / استان ها / همدان / ۱۸۰۰ بنای تاریخی، جاذبه‌های طبیعی و صنایع‌دستی نشان از قدمت همدان دارد
۱۸۰۰ بنای تاریخی، جاذبه‌های طبیعی و صنایع‌دستی نشان از قدمت همدان دارد

استاندار:

۱۸۰۰ بنای تاریخی، جاذبه‌های طبیعی و صنایع‌دستی نشان از قدمت همدان دارد

استاندار همدان گفت: نام و آوازه همدان در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی، مذهبی، موقعیت جغرافیایی همدان، راه‌های ارتباطی استان و آب و هوای مطلوب، همدان را مورد توجه جامعه جهانی به عنوان پایتخت گردشگری آسیا قرار داده است و ما می‌توانیم از این جایگاه نهایت بهره را برای استان ببریم و بهترین سرویس‌ها را به گردشگران ارائه دهیم.

استاندار همدان

‌به گزارش کسب و کار نیوز، سید سعید شاهرخی در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان همدان با بیان این که یکی از مهم‌ترین محورهای توسعه استان همدان گردشگری است، گفت: بیش از ۱۸۰۰ بنای تاریخی، جاذبه‌های طبیعی و صنایع‌دستی نشان دهنده قدمت تاریخی همدان است.

وی بیان کرد: ستاد اجرایی به اقتضای فرصت باقیمانده باید جلسات فعال و مستمر را تشکیل دهد و با تشریک مساعی سایر اعضا برنامه مفیدی را ارائه و سپس اجرا کنند.

وی با اشاره به اقدامات مهم کمیته‌ها افزود: تمامی کمیته‌ها و فرمانداران باید به فرهنگ عمومی گردشگری و مهمان نوازی، با توجه به پیشینه تاریخی و تمدن استان همدان توجه خاص داشته باشند و آموزش عمومی به رانندگان تاکسی، صنوف مختلف و عموم مردم را مد نظر قرار دهند.

وی ادامه داد: به کارگیری سازمان‌های مردم نهاد در حوزه‌های مختلف فرهنگ، خدمات و … می‌تواند کمک بسزایی در جذب گردشگر داشته باشد.

شاهرخی افزود: همه دستگاه‌ها باید هر آن چه در توان دارند را به کار گیرند تا همدان را در شأن و شایستگی اش نشان دهند.

وی در ادامه با بیان این که استان همدان از امن‌ترین استان‌های کشور است، گفت: برای بالابردن ضریب امنیتی، انتظامی در جاده‌ها آمادگی لازم همراه با تدابیر خاص نوروزی وجود داشته باشد، هم چنین با روش‌های اخلاق‌مدارانه و بازدارنده سطح جاده‌ها و شهرها را ایمن کنند و با اطلاع رسانی و آموزش و نصب علائم بازدارنده از مسافران نوروزی استقبال کنند و برگ جریمه آخرین گزینه در جاده‌ها باشد.

وی افزود: نارضایتی مسافران از سرویس بهداشتی و نمازخانه‌ها به هیچ‌وجه مورد غفلت قرار نگیرد.

وی در ادامه با تاکید بر نقش رسانه‌ها و به ویژه صدا و سیما در جذب گردشگران افزود: رسانه‌ها یار همراه و مؤثر این حوزه هستند و می‌توانند در جهت ارتقای جایگاه استان همدان نقش مهمی داشته باشند و فرهنگ غنی، منابع تفریحی، توریستی و آوازه بین الملی استان همدان را به گردشگران معرفی کنند.

وی در ادامه بیان کرد: بزرگترین هدف ما برای جذب گردشگری، استان تهران و استان‌های همجوار و همچنین خوزستان است و با افزایش گردشگر علاوه بر این که شرایط هتلداران بهبود می‌یابد؛ می‌تواند در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و زیر ساخت‌ها نیز تأثیر مثبتی داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در ادامه گفت: در نوروز ۹۷ بیشترین گردشگران بازدیدکننده از همدان با اولویت بازارهای هدف، از استان‌های تهران، آذربایجان شرقی و مازندران و کمترین گردشگران از استان‌های یزد و هرمزگان بوده اند.

علی مالمیر افزود: در نوروز ۹۷ تعداد ۱۴ نمایشگاه صنایع دستی، ۶۴ نوروزگاه در استان دایر و ماندگاری گردشگر بین ۲ الی ۳ شب در همدان بوده است.

وی هم چنین خاطرنشان کرد: غار علی صدر و آرامگاه بوعلی سینا بیشترین میزان گردشگران را به خود جذب کردند و میزان رضایت‌مندی گردشگران نسبت به سال قبل حدود ۶۲ درصد و بازدید از اماکن تاریخی ۶۹ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مجوز ساخت شهرک صنعتی

صدور مجوز ساخت شهرک صنعتی درگزین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی‌اصغر ناظری‌پور دوشنبه ۱۵ اردیبهشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.