صفحه اصلی / استان ها / کرمانشاه / با خواص “زردک” آشنا شوید
با خواص “زردک” آشنا شوید

با خواص “زردک” آشنا شوید

یک کارشناس ارشد گیاهان دارویی معتقد است، استفاده از زردک می‌تواند عامل مؤثری در تقویت معده و پیشگیری از ابتلاء به زخم معده و بیماری‌های گوارشی باشد.

زردک

هانیه ناصری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به خواص بی شمار زردک، گفت: زردک؛ هویج بومی ایرانی است که رنگی زرد دارد و مصرف آن با توجه به خواص بیشماری که دارد همواره مورد تاکید است.

ناصری با اشاره تأثیر زردک بر تقویت معده، گفت: این نوع گیاه خوراکی آسان کننده عمل دفع و ملین است و همچنین مصرف آن سبب پیشگیری از ابتلاء به زخم معده و بیماری‌های گوارشی می‌شود.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی، زردک را منبع غنی پتاسیم عنوان کرد و افزود: مصرف زردک می‌تواند به کاهش فشار خون بالا کمک کند.

وی افزود: همچنین خوردن زردک سبب کاهش احتمال ابتلاء به سرطان روده می‌شود و کارتنوئیدهای موجود در آن در کنترل قند خون بسیار تأثیر گذار است.

ناصری تصریح کرد: مصرف زردک به دلیل داشتن فیبر بالا، موجب کاهش کلسترول بد خون و افزایش کلسترول خوب خون می‌شود و در پیشگیری از لخته شدن خون و بیماری‌های قلبی بسیار مؤثر است.

وی افزود: همچنین مواد مغذی موجود در زردک با سم زدایی بدن و سلول سازی سبب سلامت پوست، مو، ناخن و چشم می‌شود.

ناصری تصریح کرد: برای بهبود زخم‌ها و التهابات نیز می‌توان از زردک رنده شده و خام استفاده کرد.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی در ادامه بهترین راه استفاده از زردک را تهیه مربا از آن عنوان کرد و افزود: همچنین می‌توان از این خوراکی حلوا و ترشی تهیه کرده و از خواص آن بهره مند شد.

ناصری تصریح کرد: از مربای زردک برای تصفیه و باز کردن صدا، پاکسازی ریه، رفع سرفه و ضعف معده و نیز بهبود هضم و تقویت قوای جنسی استفاده می‌کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

بهره‌برداری از ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی و ۱۰ مدرسه سیار برکت در کرمانشاه

امیرحسین مدنی در سفر خود به کرمانشاه علاوه بر افتتاح ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی در مناطق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.