صفحه اصلی / استان ها / خراسان جنوبی / اورژانس اجتماعی در ایستگاه کودک آزاری
اورژانس اجتماعی در ایستگاه کودک آزاری

اورژانس اجتماعی در ایستگاه کودک آزاری

وجود مراکزی چون اورژانس اجتماعی در کاهش آلام و دردهای خانواده‌هایی که سال‌هاست در چنگال آسیب‌های اجتماعی اجتماعی ناشی از فقر و اعتیاد و … اسیر هستند، بسیار مؤثر خواهد بود.

اورژانس اجتماعی

به گزارش کسب و کار نیوز گفت: با توجه به اطلاعات سال گذشته و ۶ ماهه امسال از گزارشات اورژانس اجتماعی و مرکز ۱۴۸۰، خشونت خانگی در استان بالاترین آسیب گزارش شده است که در همین راستا در اولویت کار این اداره‌کل قرار گرفته است.

وی با اشاره به این که خشونت‌های خانگی رشد بسیاری نسبت به سال‌های گذشته داشته است، اظهار کرد: البته یکی از علل آن فراهم نبودن بستر اورژانس اجتماعی بوده و شاید رشد آن به‌دلیل نبود اطلاعات کافی در گذشته باشد.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی با بیان این‌که بیشتر موارد گزارش شده به‌دلیل نداشتن مهارت‌های ارتباطی کلامی درست بوده‌اند، افزود: این موضوع به همراه تاب‌آوری پایین فرد، بحرانی به نام خشونت خانگی را به وجود می‌آورد.

عرب‌نژاد با تأکید بر این‌که علاوه بر اورژانس اجتماعی، پایگاه‌های خدمات اجتماعی محلات نیز راه‌اندازی شده‌اند، تصریح کرد: در بیرجند ۸ پایگاه در محلات آسیب خیزی همچون حاجی‌آباد، ۱۷ شهریور، مهرشهر، چهکند، موسی بن جعفر و انقلاب بر پا شده‌اند.

وی این پایگاه‌ها را بازوی اداره‌کل بهزیستی در محلات عنوان کرد و افزود: یکی از اصلی‌ترین وظایف پایگاه‌ها، اطلاع‌رسانی است تا زوجین به جای شکایت و مراجعه قضائی و انتظامی، مشکل را به اورژانس ۱۲۳ اطلاع داده و از مشاوره و مددکاری همکاران استفاده کنند.

به گفته وی، تشکیل پرونده قضائی خود منجر به طلاق می‌شود، در همین راستا اطلاع‌رسانی قبل ایجاد پرونده بسیار مهم است.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی وظیفه دیگر این پایگاه‌ها را برگزاری دوره‌های آموزشی با موضوعاتی همچون فرزندپروری در فضای خشونت خانگی، مهارت‌های زندگی اعلام کرد و گفت: با همکاری سایر سازمان‌ها برنامه اوقات فراغتی برای خانواده‌ها با هدف نیازسنجی و تحکیم بنیان خانواده در نظر گرفته می‌شود.

اجرای طرح توسعه فرهنگی خدمات اورژانس اجتماعی

عرب‌نژاد از اجرای طرح توسعه فرهنگی خدمات اورژانس اجتماعی خبر داد و بیان کرد: این طرح از نیمه آذرماه آغاز به کار کرده و تا پایان آذرماه در تمام شهرستان‌ها فعالیت می‌کند.

وی از برگزاری همایش‌هایی برای خانواده‌ها در کنار این اقدامات نیز خبر داد و یادآور شد: کلاس‌های خود مراقبتی برای افراد در معرض خشونت با همکاری بسیج و مراکز بهداشت برگزار می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: امیدواریم با این طرح توسعه فرهنگی، دیدگاه‌های مردم نسبت به مشاوره تغییر و شاهد استقبال بیشتری باشیم.

بی‌تردید وجود مراکزی چون اورژانس اجتماعی در کاهش آلام و دردهای خانواده‌هایی که سال‌هاست در چنگال آسیب‌های اجتماعی اجتماعی ناشی از فقر و اعتیاد و … اسیر هستند، بسیار مؤثر خواهد بود. کافی است کمی به این نقش بها داده و این مراکز را بیشتر بشناسیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پلمب نانوایی

پلمب نانوایی متخلف در قاین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سرهنگ محمود زال بیکی گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.