صفحه اصلی / سیاسی / سایر حوزه های سیاسی / گزارش ایسنا از اخبار و واکنش‌ها درباره یک «عقده گشایی کور»
گزارش ایسنا از اخبار و واکنش‌ها درباره یک «عقده گشایی کور»

گزارش ایسنا از اخبار و واکنش‌ها درباره یک «عقده گشایی کور»

شامگاه چهارشنبه ۲۴ بهمن ماه یک دستگاه اتوبوس حامل رزمندگان غیور اسلام که پس از اتمام مأموریت مرزبانی از منطقه، عازم موطن خود بودند، طی یک عملیات تروریستی در جاده خاش - زاهدان هدف حمله انتحاری قرار گرفتند.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز با اشاره حمله تروریستی شب گذشته در استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه «دشمن چشم دیدن جشن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی که با عزت و شکوه خاصی برگزار شد، را نداشته و آن‌ها با این کارها می‌خواهند، کینه‌های خود را که در این چهل سال بر آن‌ها از جانب ملت و نظامیان ایران، متحمل شده است را عُقده گشایی کنند، تصریح کرد: هر جایی که صحنه حفظ پاسداری از انقلاب اسلامی باشد، پاسداران و نظامیان غیور ایران زمین حضور دارند و نمی‌گذارند بر ایران عزیز صدمه‌ای وارد شود و این حادثه همانند حادثه‌های قبلی بدون پاسخ نخواهد ماند و این حادثه دلخراش همانند حادثه‌های قبلی پاسخ دندان‌شکنی دارد که توسط سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران بر دشمنان این سرزمین متحمل خواهد شد.

وزیر کشور خواستار اهتمام جدی دولت پاکستان در پیگیری و حل و فصل نهایی حضور تروریست‌ها در خاک این کشور شد

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور نیز در پیامی شهادت تعدادی از حافظان مرزهای میهن در حمله تروریستی شب گذشته در استان سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت. وی همچنین با تاکید بر مسئولیت کشورهای همسایه که پناهگاه و مامن این تروریست‌های اهریمن صفت شده‌اند، خواستار اهتمام جدی دولت پاکستان در پیگیری و حل و فصل نهایی حضور این تروریست‌ها در خاک این کشور شد و خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در طول تاریخ با صلابت خود اثبات کرده است که طبق موازین بین‌المللی و قواعد منطقی در حفظ منافع ملی و مصالح مردم خویش لحظه‌ای درنگ نخواهد کرد.

وزیر امور خارجه: آیا اتفاقی است که درست همزمان با شروع سیرک ورشو ایران مورد حمله تروریستی قرار می‌گیرد؟

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در صفحه توئیتر خود در واکنش به حمله تروریستی در شرق ایران، به همزمانی برگزاری نشست «ورشو» و این اقدام تروریستی اشاره و اظهار کرد: آیا اتفاقی است که درست همزمان با شروع سیرک ورشو ایران مورد حمله تروریستی قرار می‌گیرد؟ مخصوصاً اینکه در همان روز هم‌کیشان این تروریست‌ها از خیابان‌های ورشو (این سیرک را) تشویق و با ربات‌های توییتری حمایت می‌کنند؟! ظاهراً قرار است آمریکا همیشه انتخاب‌های اشتباه ولی انتظار نتایج متفاوت داشته باشد.

وزارت امور خارجه: قطعاً فرزندان جان بر کف نظامی و اطلاعاتی ملت ایران انتقام خون شهدای حادثه سیستان و بلوچستان را خواهند گرفت

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز با ابراز تأسف و انزجار عمیق از حادثه تروریستی در استان سیستان و بلوچستان که منجر به شهادت و جراحت تعدادی از هموطنان شده است و ابراز همدردی با خانواده شهدا و مجروحان این حادثه تلخ، در پیامی تاکید کرد: قطعاً فرزندان جان بر کف نظامی و اطلاعاتی ملت ایران انتقام خون شهدای این حادثه را خواهند گرفت.

بزرگان و طوایف سیستان و بلوچستان حادثه تروریستی اتوبوس سپاه را محکوم کردند

مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت شهر زاهدان، طوایف شمال سیستان و بلوچستان، طوایف خاش از جمله سران و بزرگان و نخبگان طوایف جمالزهی، ریگی، قلندرزهی، سالارزهی، هاشم‌زهی، کرم‌زهی، شهنوازی، مرادزهی، ایرندگانی، کرد و میربلوچزهی، سهراب‌زهی، تمندانی، شهلی‌بر، براهویی، شهرکی، بزی، اسلامی، رحمانی، شه‌کرم‌زهی، ناروئی، گرگیچ، گمشادزهی، عمرزهی، بامری، کبدانی و کشانی و محمودزهی، جمشیدزهی نیز در کنار شوراها و شهرداران و مسئولان از خاش با صدور بیانیه‌های جداگانه این حادثه کور را محکوم کرده‌اند.

محکومیت جهانی اقدام تروریستی در سیستان و بلوچستان

تعدادی از کشورهای خارجی و شخصیت‌های سیاسی نیز با صدور بیانیه‌هایی اقدام تروریستی شب گذشته در سیستان و بلوچستان را محکوم کردند. در این زمینه اشتفان شولتس سفیر اتریش در تهران در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشت: امروز بیش از ۲۷ انسان جان خود را در یک اقدام تروریستی در سیستان و بلوچستان از دست دادند. هرگونه اقدام تروریستی باید محکوم شود. وی همچنین از طرف کشورش به خانواده قربانیان تسلیت گفت و برای مجروحان آرزوی بهبودی کرد.

هلنا سانگلند سفیر سوئد در ایران نیز در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: بمبگذاری انتحاری امشب در سیستان و بلوچستان نشان داد هیچ کشوری از وحشت افراطی‌گری و خشونت در امان نیست.

همچنین آلیستر برت معاون امور خاورمیانه در وزارت امور خارجه انگلستان در حساب کاربری خود در توئیتر در واکنش به حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان نوشت: از حمله انتحاری رخ‌داده در جنوب‌شرقی ایران متأثر شدم. تروریسم در هر جایی غیرقابل قبول است و باید محکوم شود. با خانواده قربانیان ابراز همدردی می‌کنم.

وزارت امور خارجه کشورهای ترکیه و لبنان، حزب‌الله لبنان و سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق نیز با انتشار بیانیه‌هایی حادثه تروریستی شب گذشته در سیستان و بلوچستان را محکوم کرد.

این گزارش در حال تکمیل است

همچنین مطالعه کنید:

حضور ۴.۵ میلیون اتباع غیرمجاز در ایران/ کمک ناچیز کمیساریا

حسین ذوالفقاری، در حاشیه دیدار با فیلیپو گرندی، کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.