صفحه اصلی / فرهنگی / میراث فرهنگی و گردشگری / نمایش آثار تاریخی خراسان ها در موزه ملی
نمایش آثار تاریخی خراسان ها در موزه ملی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت

نمایش آثار تاریخی خراسان ها در موزه ملی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: 10 اثر تاریخی منحصر به فرد خراسان رضوی در موزه ملی ایران به نمایش گذاشته می شود.

به گزارش کسب و کار نیوز از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، ابوالفضل مکرمی فر ،افزود: این آثار فاخر تاریخی، شامل جام میثاق شهر تپه درگز، پلاک مفرغی نقره کوب مکشوفه از محوطه تاریخی ششتمد سبزوار مربوط به دوره سلجوقی منقوش و کتیبه دار، ظروف سفالی کشف شده از تپه دامغانی سبزوار متعلق به عصر مفرغ، مهر صور فلکی دوره سلجوقی مکشوفه از سایت موزه شادیاخ نیشابور، پیکره سنگی مکشوفه از نیشابور و متعلق به هزاره سوم پیش از میلاد و قدح سفالی دوره سلجوقی کشف شده از شادیاخ هستند.
وی ادامه داد: در این نمایشگاه که طی هفته جاری افتتاح خواهد شد، علاوه بر خراسان رضوی، آثار تاریخی منحصر به فرد و شاخص سایر استان ها ،نیز به نمایش گذاشته می شود.

**اشیای تاریخی خراسان شمالی مهمان موزه ملی ایران

پیش از این نیز اعلام شده بود، ۱۸ شی تاریخی خراسان شمالی از ۱۲ بهمن ماه تا پایان فروردین سال آینده مهمان موزه ملی تهران می‌شوند و در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرند.
این اشیای تاریخی در موزه ملی واقع در تهران و در قالب نمایشگاهی با عنوان «چهار دهه میراث باستان‌شناسی ایران» به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی به نمایش گذاشته می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۴۲ درصدی ورود گردشگران خارجی به ایران/ بازدید ۵ میلیون خارجی از ایران در ۱۱ ماه

به گزارش کسب و کار نیوز، سازمان جهانی گردشگری وابسته به سازمان ملل در گزارشی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.