صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / اعتراض گسترده مردم ایتالیا به سیاست‌های دولت پوپولیست
اعتراض گسترده مردم ایتالیا به سیاست‌های دولت پوپولیست

اعتراض گسترده مردم ایتالیا به سیاست‌های دولت پوپولیست

اتحادیه‌های تجاری ایتالیا در اعتراض به رکود اقتصادی و بی‌عدالتی اجتماعی دست به راهپیمایی اعتراضی زدند.

تظاهرات ایتالیا

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از شبکه خبری دویچه وله، ایتالیا با وجود اینکه یکی از مهمترین تولید کنندگان در اروپاست، اما بالاترین آمار بیکاری را در قاره سبز دارد.

صدها هزار تن از مردم ایتالیا روز شنبه در خیابان‌های رم، پایتخت دست به اعتراض زده و علیه سیاست‌های اقتصادی دولت پوپولیست این کشور تجمع کردند.

بزرگترین اتحادیه‌های تجاری ایتالیا با شعار “آینده‌ای برای کار” علیه سیاست‌های اقتصادی دولت این کشور دست به راهپیمایی زده و رکود و شرایط نابسامان اقتصادی در ایتالیا را مورد انتقاد قرار دادند.

مائوریتزیو لاندینی، رئیس فدراسیون عمومی کار ایتالیا با هشدار اینکه این تظاهرات تازه ابتدای کار است، گفت: مشکلات اصلی در ایتالیا وجود دارد که این دولت نمی‌تواند با آنها مقابله کند. متأسفانه دولت‌های قبلی هم همین مشکل را داشتند.

نرخ بیکاری در ایتالیا ۹.۷ درصد است و به همین دلیل، این کشور به سومین کشور در آمار بیکاری پس از یونان و اسپانیا بدل شده است. بیکاری جوانان در ایتالیا بدتر از دیگر رده‌های سنی است. در سال ۲۰۱۷، ۱۶.۷ درصد از جوانان این کشور بیکار بودند که دو برابر میانگین اتحادیه اروپاست. مشاغل پر خطر و بیکاری در ایتالیا رو به رشد است.

دولت‌های قبلی در ایتالیا اقدامات اندکی در بهبود اوضاع انجام دادند و حالا دولت کنونی رم نیز نتوانسته اوضاع را بهتر کند.

سازماندهندگان این راهپیمایی اعتراضی بر این باورند که برنامه دولت برای اصلاح قوانین بازنشستگی و درآمدی ناکافی و دچار انحراف است.

از ژوئن سال گذشته میلادی، ایتالیا را دو حزب پوپولیست کاملاً مجزا از هم اداره می‌کند. یکی از آنها حزب لیگ کاملاً راست گرا و دیگری حزب جنبش پنج ستاره کاملاً چپگرا است.

لاندینی لوئیجی دی مائو، معاون نخست وزیر از حزب جنبش پنج ستاره را بخاطر دیدار با معترضان جلیقه زرد فرانسه مورد انتقاد قرار داده و گفته این دیدار در حالی صورت گرفته که وی از گفتگو با معترضان ایتالیایی امتناع کرده است.

در همین حال، معاون نخست وزیر ایتالیا از فساد در اتحادیه‌ها انتقاد کرد و گفت: این دولت‌های قبلی بودند که همه چیز شامل ذخایر ارزی، مشاغل و تجارت‌ها را برای ریاضت قربانی کردند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.