چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اقتصادی / صنعت و معدن / یکهزار مرکز صنعتی در سامانه تاپ ثبت نام کردند
یکهزار مرکز صنعتی در سامانه تاپ ثبت نام کردند

معاون وزیرصنعت، معدن و تجارت:

یکهزار مرکز صنعتی در سامانه تاپ ثبت نام کردند

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تاکنون یکهزار مرکز صنعتی در سامانه توانمندسازی ، تولید و توسعه و اشتغال پایدار (تاپ) این وزارتخانه ثبت نام کردند.

به گزارش کسب و کار نیوز، برات قبادیان روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از ۲۸ طرح صنعتی استان چهارمحال وبختیاری افزود: در این طرح ، اشتغال فراگیر دانش آموختگان دانشگاهی مد نظر وزارتخانه صمت است.
وی گفت: ایجاد و فعال سازی واحدهای تحقیق و توسعه در بنگاه های متقاضی، دانش بنیان سازی محصولات و اقتصادی کردن ساختار تشکیلات و محصول بنگاه های اقتصادی از اهداف این طرح است.
معاون پژوهش، آموزش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اجرای این طرح از سال آینده در سراسر کشور آغاز خواهد شد.
قبادیان افزود: در کشور ۵ میلیون دانشجو مشغول تحصیل است و ۱۰۰هزار هیات علمی مشغول فعالیت هستند که این یک ظرفیت برای پیوند صنعت با دانشگاه است.
وی، به کسب رتبه سوم ایران در حوزه علم و فناوری اشاره کرد و گفت: توجه به بحث اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی در اولویت برنامه های دولت است.
قبادیان با بیان اینکه طرح تحقیق و توسعه فناوری واحدهای صنعتی (R&D)در حوزه صنعت در دست اجراست، اظهار داشت: راه اندازی این واحدها در دولت دوازدهم ۲ برابر شده است.
به گفته وی، هم اکنون حدود ۲ هزار واحد صنعتی در این زمینه فعالیت می کنند که پیش از این تعداد ۹۹۴ واحد بوده است.
به گزارش کسب و کار نیوز، با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ۲۸ طرح صنعتی با اشتغالزایی ۴۷۳ نفر و اعتباری بیش از ۷۸۷میلیارو ۵۰۰میلیون ریال در استان چهارمحال وبختیاری به بهره برداری رسید.
۷۳۶۰/۶۱۹۹/۲۰۹۷

همچنین مطالعه کنید:

۳۸۰ هزار مجوز کسب و کار، الکترونیکی شد/ اعلام فهرست دستگاه‌ها در تبدیل مجوزهای کاغذی

به گزارش کسب و کار نیوز ، در میان دستگاه‌هایی که بیشترین تبدیل مجوز کاغذی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.