صفحه اصلی / استان ها / گیلان / بندرانزلی قطب صادرات ایران می‌شود؟
بندرانزلی قطب صادرات ایران می‌شود؟

بندرانزلی قطب صادرات ایران می‌شود؟

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات کشور گفت: منطقه آزاد انزلی با اجرای برنامه‌های حمایتی و فراهم کردن زیرساخت‌ها در ظرف چهار سال اخیر تحولات گسترده‌ای در زمینه افزایش صادرات داشته است.

افتتاح

به گزارش کسب و کار نیوز، رضا مسرور در مراسم تجلیل از ۱۱ واحد تولیدی صادراتی منطقه آزاد انزلی با تصریح بر اهمیت خدمات صندوق ضمانت صادرات کشور، خواستار افزایش خدمات به صادرکنندگان منطقه آزاد انزلی و استان شد و اظهار کرد: افزایش همکاری‌های بین دستگاهی به منظور بالا رفتن ظرفیت‌های توسعه صادرات غیر نفتی در راستای توسعه اقتصادی کشور است.

وی گفت: صندوق توسعه صادرات دارای ظرفیت بالایی برای واحدهای تولیدی و گردشگری کشور است و لازم است از ظرفیت‌های کشورهای اوراسیا و حاشیه دریای خزر در جهت توسعه صادرات کشور بهره گیری شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی خاطرنشان کرد: همچنین از طریق توزیع هدفمند یارانه‌ها، باید منابع کشور را به سمت تولید، صادر کننده و کسانی که در ایجاد اشتغال نقش دارند متوجه کنیم.

مسرور با اشاره به سیاست‌های و راهبردهای این سازمان جهت توسعه صادرات غیر نفتی کشور به تجزیه و تحلیل دستاوردهای صادراتی منطقه در سالهای اخیر پرداخت و گفت: باید با استفاده از نرم افزارهای الکترونیک در جهت توزیع کالاهای اساسی و دارو، از اتلاف منابع ارزی کشور جلوگیری کرد.

امروز طی مراسمی تفاهمنامه مشترک بین سازمان منطقه آزاد انزلی و صندوق ضمانت صادرات ایران با هدف حمایت از تولید ملی و افزایش صادرات غیرنفتی توسط مسرور و بهرامی منعقد شد.

در ششمین روز دهه فجر با حضور مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران، ۲ واحد تولیدی صنعتی با سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی و اشتغالزایی ۹۵ نفر در منطقه آزاد انزلی افتتاح شد.

بر این اساس شرکت گل پاک به عنوان نماینده شرکت یورودت ایتالیا و با تکنولوژی و دانش این شرکت، با سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد ریالی با تولید شوینده‌های بهداشتی موجبات اشتغالزایی مستقیم برای ۱۰ نفر را فراهم کرده است و سرمایه گذار این شرکت یک ایرانی ساکن ایتالیا است که در راستای سیاست‌های جذب سرمایه گذاران و ایرانیان خارج از کشور سازمان منطقه آزاد انزلی، جذب و در این منطقه اقدام به سرمایه گذاری کرده است.

از سوی دیگر طرح توسعه شرکت هفت الماس که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان ریل کابینت کشور است، مورد بهره برداری قرار گرفت، این طرح تولیدی از طریق تجهیز ماشین آلات جدید و توسعه کارخانه با میزان سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد ریالی زمینه اشتغال ۸۵ نفر را به صورت مستقیم فرآهم و محصولات تولیدی آن به دلیل کیفیت بالا و قیمت مناسب نسبت به نمونه‌های مشابه خارجی از مقبولیت خوبی در بازار کشور برخوردار است.

بنابراین گزارش بازدید از دو شرکت تولید و صادر کننده نمونه کشوری منطقه که در حوزه‌های پوشاک و صنایع سلولزی مشغول به فعالیت هستند از دیگر برنامه‌های بازدید مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فرماندار رشت

ضدعفونی معابر رشت با استفاده از تجهیزات تخصصی ارتش

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, میرشمس مومنی زاده در نشست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.