صفحه اصلی / استان ها / قم / آیت الله سعیدی: جمهوری اسلامی، به عدم وابستگی به بیگانگان افتخار می‌کند
آیت الله سعیدی: جمهوری اسلامی، به عدم وابستگی به بیگانگان افتخار می‌کند

آیت الله سعیدی: جمهوری اسلامی، به عدم وابستگی به بیگانگان افتخار می‌کند

آیت الله سعیدی گفت: عناد و دشمنی بدخواهان انقلاب اسلامی، در مسئله برجام و نقض عهدی که در برابر ایران داشتند، کاملاً قابل ملاحظه است؛ به هرحال جمهوری اسلامی امروزه افتخار می‌کند که به هیچ کشوری، نه شرق و نه غرب وابسته نیست و با هر کشوری که صلاح بداند ارتباط برقرار می‌کند.

آیت‌الله‌ سعیدی

به گزارش کسب و کار نیوز، آیت الله سیدمحمد سعیدی، ظهر امروز در همایش “زن در آینه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی” که در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت معصومه (س) و با حضور جمعی از مادران و خواهران شهدا برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا (س) و گرامی داشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، عنوان کرد: حضرت زهرا (س)، با اقدامات بسیار بزرگ و عمیق خود تأثیر به سزایی در جامعه آن روز و جوامع پس از خود گذاشت، کارهای مؤثر این بانوی بزرگوار تا حدی بود که تأثیر شگرف آن در سال‌های پس از ایشان نیز باقی مانده است.

وی افزود: زمانی که حضرت زهرا (س)، برای خدا قیام کردند، در واقع با استعانت از خداوند متعال، یک حادثه و انقلاب بزرگی را پایه ریزی کردند که به تدریج در سال‌های بعد از ایشان، آثار اقدامات آن حضرت در جامعه هویدا شد.

نماینده ولی فقیه دراستان قم، گفت: آنچه که امروز به عنوان انقلاب اسلامی در کشور مشاهده می‌کنیم، در واقع گوشه‌ای از آن اقدامات عظیم حضرت فاطمه زهرا (س) است و در نهایت آثار و برکات این قیام فاطمی، در قیام جهانی فرزندشان حضرت مهدی (عج) و پس از آن در قیامت نیز آشکار خواهد شد.

سعیدی تصریح کرد: مراجع تقلید همچون حضرت امام خمینی (ره) و… فرزندان همان فاطمه (س) هستند که برای احقاق حق ولایت امیرالمومنین (ع)، اهل بیت (س) و بلکه شیعه و بشریت قیام کرد؛ امیدواریم این مردم ولایی نیز در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن، این پیام را به جهان ابلاغ کنند که همان باقیات الصالحات قیام فاطمی هستند.

وی ضمن تاکید بر بازدید زائران و مجاوران حضرت معصومه (س) از نمایشگاه‌هایی که به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران در حرم حضرت معصومه (س) برپاشده است، گفت: ما برای ارائه دستاوردهای انقلاب اسلامی تنها به این نمایشگاه‌ها، اکتفا نمی‌کنیم اما شایسته است تا مردم ضمن بازدید از چنین نمایشگاه‌هایی با مقایسه دوران ستم شاهی و دوران بعد از انقلاب اسلامی، به عظمت و شکوه عملکرد ۴۰ ساله انقلاب پی ببرند.

سعیدی بیان کرد: آنچه که در زمان رژیم پهلوی انجام می‌شد، جز با وابستگی به کشورهای بیگانه و غرب نبود و در واقع هدف‌شان محرومیت زدایی و احقاق حق مردم نبود، بلکه هدف دیگری در سر داشتند اما امروزه، هدف انقلاب اسلامی، مراقبت از قشر مستضعف و به نوعی محرومیت زدایی است، به طوری که هم اکنون وضعیت مردم از نظر، بهداشت، درمان، رفاه و … با قبل از انقلاب قابل قیاس نیست.

نماینده ولی فقیه در استان قم، تصریح کرد: همان‌طور که حضرت علی (ع) در جهت خدمت از محرومان و نیازمندان، قصد معرفی خودشان را نداشتند بلکه هدف معرفی مکتب و نظام اسلامی به مردم را داشتند، انقلاب اسلامی نیز به همین شکل است.

وی با اشاره به این‌که اسلام زدایی یکی از اهداف رژیم شاهنشاهی بود، گفت: یک نمونه آن تغییر تاریخ هجرت پیامبر (ص) به تاریخ شاهنشاهی بود، آن رژیم حتی به قبر مردگان نیز رحم نکرد و دستور دادند به جای تاریخ هجری، تاریخ شاهنشاهی را روی قبور حک کنند و تمامی اینها نشان از این است که رژیم ستم شاهی، یک حکومت اسلام ستیز کامل بود.

سعیدی تاکید کرد: این اسلام ستیزی هم اکنون در رفتار دشمنان و معاندان نظام جمهوری اسلامی، به وضوح پیداست، چراکه انقلاب اسلامی، دست طمع آنان را بر ایران قطع کرد و آنان تحمل این آزادی و استقلال کشور ما را ندارند.

نماینده ولی فقیه در استان قم، یادآور شد: یکی از دلایل این‌که، کشورهای معاند جمهوری اسلامی، در عین این‌که خودشان با هم اختلاف دارند اما در برابر جمهوری اسلامی، با یکدیگر به صورت متحد، دشمنی می‌ورزند این است که تحمل استقلال جمهوری اسلامی را ندارند.

وی گفت: این عناد و دشمنی بدخواهان انقلاب اسلامی، در مسئله برجام و نقض عهدی که در برابر ایران داشتند، کاملاً قابل ملاحظه است؛ به هرحال جمهوری اسلامی امروزه افتخار می‌کند که به هیچ کشوری، نه شرق و نه غرب وابسته نیست و با هر کشوری که صلاح بداند ارتباط برقرار می‌کند.

سعیدی افزود: برخی کشورهای اسلامی از جمله عربستان سعودی به دیگر کشورها وابسته‌اند و جالب این است که همین کفار به عربستان سعودی که شیرهای نفت خود را برای آنان باز کرده است، به عنوان گاو شیر ده نگاه می‌کنند، در حالی که عربستان در خدمت آنهاست، چراکه کفار این چنین هستند که اگر انسان به آنان نزدیک شود، هم او را از دین خارج کرده و هم او را تحقیر می‌کنند.

وی تاکید کرد: امام خمینی (ره)، با استعانت از خداوند، شجاعانه توانست دست این کفار را از ایران قطع کند و ما امسال در حالی چهلمین سال انقلاب اسلامی را گرامی می‌داریم که دشمنان قصد داشتند تا این مردم چهلمین سال انقلاب را نبینند و خوشبختانه و به برکت خون شهدا همچون گذشته ناکام ماندند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارگران ساختمانی

کارگران ساختمانی در قم منتظر وام ۲ میلیون تومانی هستند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,اکبر شوکت با اشاره به بیکاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.