صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / پیشنهاد جان بولتون برای خاتمه تحریم نظامیان حامی گوآیدو/آغاز کمپین علیه مداخله نظامی در ونزوئلا

پیشنهاد جان بولتون برای خاتمه تحریم نظامیان حامی گوآیدو/آغاز کمپین علیه مداخله نظامی در ونزوئلا

مشاور امنیت ملی آمریکا گفت، چنانچه افسران ارشد ارتش ونزوئلا رهبر اپوزیسیون کاراکاس را به عنوان رهبر مشروع این کشور به رسمیت بشناسند، واشنگتن پیشنهاد کاهش تحریم‌ها علیه آنها را ارائه می‌کند.

جان بولتون

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری آناتولی، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا در پیامی توییتری اعلام کرد: آمریکا لغو تحریم‌ها علیه هر افسر ارشد ارتش ونزوئلا را که به پای دموکراسی ایستادگی کند و دولت رئیس‌جمهور خوان گوآیدو که طبق قانون اساسی است را به رسمیت بشناسد، بررسی می‌کند.

بولتون پیشتر در توئیتی گفته بود دولت نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا مردمش از جمله افسران نظامی را از دریافت کمک‌های بشردوستانه منع کرده است زیرا حاضر نیست از سمت خودش استعفا داده و خوان گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا را به رسمیت بشناسد.

در ادامه تحولات ونزوئلا، دونالد ترامپ قصد دارد به زودی میزبان ایوان دوکو، رئیس‌جمهوری کلمبیا باشد. سارا هاکبی سندرز، سخنگوی کاخ سفید گفت: دو رهبر در جلسه ۱۳ فوریه درباره تلاش‌ها برای احیای دموکراسی در ونزوئلا و همچنین شراکت استراتژیک در امنیت منطقه‌ای رایزنی خواهند کرد.

از سوی دیگر کمپینی در کاراکاس برای جمع‌آوری امضا از شهروندان ونزوئلایی علیه مداخله نظامی احتمالی آمریکا در این کشور به راه افتاده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.