صفحه اصلی / استان ها / ایلام / آغاز ساخت کارخانه بازیافت پسماند ایلام سال آینده
آغاز ساخت کارخانه بازیافت پسماند ایلام سال آینده

آغاز ساخت کارخانه بازیافت پسماند ایلام سال آینده

‌مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ایلام گفت: زمینی به مساحت ۲۳ هکتار برای بازیافت پسماند مشخص و ارزیابی زیست‌محیطی آن کاملاً انجام شده و کار ساخت آن در سال ۱۳۹۸ آغاز خواهد شد.

پسماند

«پیام قربانی» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: متأسفانه در استان ایلام تا پیش از این به مقوله‌ی اهمیت پسماندها توجه نمی‌شد و تمام پسماندها توسط خدمات شهری جمع‌آوری و تلنبار می‌شد و مقوله‌ی مهم بازیافت مغفول مانده است.

وی با بیان اینکه ۵ تا ۶ ماه است که مدیریت پسماند در استان تشکیل شده و با کمک سازمان‌های مردم‌نهاد برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شده است، تصریح کرد: تاکنون به ۱۸۰۰۰ نفر دانش‌آموز در این زمینه آموزش داده شده و دانش‌آموزان به عنوان همیار بازیافت در این مقوله به کمک شهرداری آمده‌اند و بازخورد خوبی داشته‌ایم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ایلام ادامه داد: فرهنگ‌سازی در این زمینه روش‌های خاص خود را در زندگی روزمره مردم می‌طلبد که نمونه آن کاربرد کیسه‌های پارچه‌ای و نه گفتن به کیسه‌های پلاستیکی است که امیدواریم بیش از پیش بتوانیم آن را نهادینه کنیم.

قربانی با تاکید بر آموزش در زمینه‌ی مدیریت صحیح پسماند تاکید کرد و گفت: سازمان مدیریت پسماند در این مدت زمان کوتاه تشکیل برنامه‌های خوبی را در این زمینه با همکاری اعضای هیئت علمی دانشگاه شروع کرده است.

وی مکانیزاسیون شدن خدمات شهری، به کار بردن مایع بوزدا از باکس‌های زباله را از جمله فعالیت‌های انجام شده در این مدت عنوان کرد و گفت: زمینی به مساحت ۲۳ هکتار برای بازیافت پسماند مشخص و ارزیابی زیست‌محیطی آن کاملاً انجام شده و کار ساخت آن در سال ۱۳۹۸ آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارخانه تولید الکل بدره

عزم کارخانه تولید الکل بدره برای شکست کرونا

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «یونس آزادی»، فرماندار بدره، اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.