صفحه اصلی / اقتصادی / کشاورزی / سیستم توزیع و عرضه گوشت تنظیم بازاری تغییر می کند
سیستم توزیع و عرضه گوشت تنظیم بازاری تغییر می کند

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

سیستم توزیع و عرضه گوشت تنظیم بازاری تغییر می کند

معاون امور دام و زارت جهاد کشاورزی به تشدید نظارت های کنترلی نقل و انتقال دام زنده به استان ها با هدف کاهش قاچاق دام از کشور اشاره کرد و گفت: دولت در نظر دارد شبکه توزیع و عرضه گوشت قرمز تنظیم بازاری را به دلیل فاصله قیمتی زیاد با بازار تغییر دهد تا اقشار کم درآمد از گوشت قرمز یارانه ای منتفع شوند.

به گزارش کسب و کار نیوز، «مرتضی رضایی» روز سه شنبه در نشست خبری در محل این سازمان افزود: ایستادن مردم در صف گوشت تنظیم بازاری به معنی قحطی و کمبود تولید نیست بلکه به اختلاف قیمت بین گوشت یارانه ای و گوشت بازار آزاد برمی گردد.
وی اظهارداشت: همچنین قرار است ثبت نامه عرضه گوشت قرمز یارانه ای از طریق سامانه های آنلاین نیز انجام شود تا مردم در صف های طولانی نایستند.

** نقل و انتقال دام فقط با مجوز
معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه گفت: در دو هفته اخیر آیین نامه جدید کنترل نقل و انتقال دام زنده به استان ها ابلاغ شده تا فقط براساس مجوز انجام شود.
رضایی خاطرنشان ساخت: در این فرایند نیازمند همکاری همه جانبه دستگاه های مختلف به ویژه نیروی انتظامی و مرزبانی کشوریم.
«این آیین نامه پیش از این نیز اجرا می شد اما با تشدید برخی موارد در آیین نامه جدید، به طور حتم شاهد کاهش خروج دام از کشور خواهیم شد.»
وی اضافه کرد: در جابه جایی دام ها از استانی به استان دیگر به طور قطع باید مبدا و مقصد مشخص باشد؛ در صورت هرگونه مغایرت، نیروی انتظامی باید از تردد دام جلوگیری کند.
به گفته وی، در دو هفته اخیر تردد مشکوک ماشین های انتقال دام در کشور کاهش یافته است که همین امر در افت قیمت داخلی گوشت قرمز موثر خواهد بود.
ادامه دارد…
اقتصام**۹۱۸۶ ** ۲۰۲۳

همچنین مطالعه کنید:

پرداخت ۹۶ درصدی مطالبات چای‌کاران

به گزارش کسب و کار نیوز ، حبیب جهان ساز از بارگذاری متن قرارداد کارخانجات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.