صفحه اصلی / استان ها / کرمانشاه / امضاء تفاهم‌نامه همکاری توسعه توریسم سلامت در کرمانشاه ‌

امضاء تفاهم‌نامه همکاری توسعه توریسم سلامت در کرمانشاه ‌

تفاهم‌نامه همکاری توسعه توریسم سلامت در کرمانشاه امضا شد

‌به گزارش کسب و کار نیوز، این تفاهم‌نامه، امروز (۱۶ بهمن) در شش بند و با هدف توسعه صنعت توریسم سلامت در کرمانشاه بین شرکت گردشگری سلامت “آلامتو“، بیمارستان امام خمینی (ره) و هتل پارسیان کرمانشاه به امضا رسید.

دکتر علیرضا خنفری مدیرعامل شرکت گردشگری سلامت آلامتو در این نشست با اشاره به اهمیت توجه به گردشگری سلامت، افزود: این صنعت حتی از صنعت نفت هم مقرون به صرفه‌تر است.

وی از درآمدزایی و ارزآوری خوب این صنعت یاد کرد و ادامه داد: توریسم سلامت اشتغالزایی زیادی دارد و هر گردشگر سلامت برای هفت نفر شغل ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز در دنیا صنعت توریسم در بحث اقصاد حرف اول را می‌زند و یکی از مهمترین شاخه‌های توریسم نیز گردشگری سلامت است، عنوان کرد: متأسفانه کشور ما در این زمینه از کشورهای دیگر عقب است.

به گفته خنفری، اکنون که ارزش پول ایران مقداری پایین آمده، بسیاری از بیماران کشورهای دیگر علاقمند هستند با هزینه کمتری خدمات درمانی را در ایران دریافت کنند و ما نباید این فرصت را از دست بدهیم.

وی با بیان اینکه ایران ظرفیت خوبی برای جذب گردشگران سلامت دارد، تاکید کرد: در بسیاری از استان‌های کشور پزشکان ماهر و مراکز درمانی مجهزی داریم که باید از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت گردشگری سلامت آلامتو معتقد است، مسئولیت اصلی برای توسعه صنعت گردشگری در کشور بر عهده بخش خصوصی است که باید فارغ از بخش دولتی پای کار بیایند.

مدیرعامل شرکت گردشگری سلامت آلامتو در ادامه از آفت فعالیت دلالان در عرصه گردشگری سلامت کشور هم یاد کرد و گفت: اگر می‌خواهیم صنعت توریسم سلامت در ایران رونق بگیرد، باید دست دلالان را کوتاه کنیم.

خنفری اشاره‌ای هم به کشورهای هدف توریسم سلامت داشت و با بیان اینکه عراق یکی از کشورهای اصلی هدف جذب گردشگران سلامت برای ایران است، عنوان کرد: در این کشور دفاتری داریم که به دنبال توسعه آن هستیم.

وی کویت، عمان و برخی کشورهای شمال آفریقا را نیز از دیگر کشورهایی دانست که هدف جذب توریسم سلامت ایران هستند و اظهار کرد: به دنبال آن هستیم که روسیه را نیز به این کشورها اضافه کنیم.

خنفری از ظرفیت‌های بالایی که کرمانشاه در زمینه گردشگری سلامت دارد هم یاد کرد و افزود: باید این ظرفیت‌ها را به گردشگران سلامت معرفی و توریسم سلامت را در این استان ساماندهی کنیم.

وی در پایان از سابقه شرکت گردشگری سلامت آلامتو و سابقه کاری آن نیز یاد کرد و گفت: شرکت آلامتو بنیان‌گذار توریسم سلامت در کشور و بزرگترین شرکت گردشگری سلامت خاورمیانه است و تجهیزات و امکانات خوبی از جمله آمبولانس‌های مجهز، اتوبوس‌های VIP و … در اختیار داریم.

در ادامه بهنام رضا مخصوصی رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه نیز صنعت توریسم سلامت را چهارمین صنعت رو به رشد در دنیا دانست و یادآوری کرد: متأسفانه اکنون ایران جایگاه ۴۱ را از نظر توریسم سلامت بین کشورهای دنیا دارد.

وی گفت: ارزآوری هر گردشگر سلامت معادل ۷۵ بشکه نفت است.

مخصوصی با اشاره به پتانسیل‌های پزشکی و درمانی خوبی که در ایران وجود دارد، افزود: اکنون در بسیاری از زمینه‌های علوم پزشکی بسیار پیشرفته هستیم.

وی معتقد است، در حوزه گردشگری سلامت، علاوه بر پذیرش بیماران می‌توانیم در بعد آموزشی هم فعالیت داشته باشیم.

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه بر لزوم ایجاد جاذبه برای پزشکان برای ورود به عرصه گردشگری سلامت هم تاکید کرد و ادامه داد: باید ارائه خدمات توریسم سلامت را برون سپاری کنیم تا پزشکان از قوانین دست و پاگیر بخش دولتی خارج شوند.

مخصوصی از اقداماتی که در زمینه گردشگری سلامت در کرمانشاه انجام شده هم یاد کرد و گفت: ما اولین بخش دولتی صنعت گردشگری را در بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه راه‌اندازی کردیم.

وی با بیان اینکه در مراکز درمانی کرمانشاه نیز اقدامات خوبی برای بهبود ارائه خدمات به بیماران انجام شده، افزود: برای مثال در بیمارستان امام خمینی ۲۶ پروژه اجرا کردیم که هم زیرساخت‌ها و هم ارائه خدمات بهتر شود.

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه خاطرنشان کرد: این بیمارستان اکنون در بسیاری زمینه‌ها از جمله جراحی چشم، گوش و حلق و بینی، سوختگی، داخلی و … حرف برای گفتن دارد.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

بهره‌برداری از ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی و ۱۰ مدرسه سیار برکت در کرمانشاه

امیرحسین مدنی در سفر خود به کرمانشاه علاوه بر افتتاح ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی در مناطق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.