پنجشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / کرمانشاه / واردات محدود صنایع‌دستی توان‌ رقابت صنعتگران ما را بالا می‌برد
واردات محدود صنایع‌دستی توان‌ رقابت صنعتگران ما را بالا می‌برد

رییس مجمع هنرمندان صنایع دستی کرمانشاه:

واردات محدود صنایع‌دستی توان‌ رقابت صنعتگران ما را بالا می‌برد

رئیس مجمع هنرمندان صنایع دستی استان کرمانشاه معتقد است، ورود محدود و مدیریت شده صنایع دستی از دیگر کشورها به ویژه چین به کشور توان رقابت هنرمندان صنایع دستی ما را بالا می‌برد.

صنایع دستی هرمزگان

فیروز ناصری در گفت و گو باخبرنگار ایسنا، با اشاره به محدودیت‌های اعمال شده در واردات صنایع دستی از دیگر کشورها به ایران از سال گذشته، اظهارکرد: واردات بی رویه صنایع دستی از کشورهای هندوستان، سنگاپور، تایلند و به ویژه چین در سالهای گذشته مشکلاتی را برای بازار صنایع دستی کشور ایجاد کرده بود، در این راستا با تدابیری که سازمان میراث فرهنگی اندیشید این مسئله تاحدودی کنترل شد.

وی افزود: هرچند که از سال گذشته این محدودیت‌ها اعمال شده، اما هنوز ردپای صنایع دستی چینی را در بازار داخلی می‌توانیم ببینیم.

رئیس مجمع هنرمندان صنایع دستی استان با ابراز رضایت از کنترل واردات صنایع دستی چینی به کشور، متذکرشد: البته اگر ورود صنایع دستی از دیگر کشورها به ویژه چین به بازارهای داخلی مدیریت شده باشد و به گونه‌ای نباشد که بر بازار صنایع دستی ما غالب شود، می‌توان از آن به عنوان یک فرصت برای رقابت بین صنایع دستی داخلی و این کشورها استفاده کرد.

وی بابیان اینکه نیروی انسانی ارزان و مدیریت تولیدات از عوامل موفقیت چینی‌ها در تولید صنایع دستی خصوصاً در کپی برداری از صنایع دستی ایران است، عنوان کرد: چینی‌ها مدیریت خوبی در تجمیع صنایع دستی تولیدی هنرمندان صنایع دستی کشورشان دارند و این همان چیزی است که ما درحوزه صنایع دستی کشور در آن ضعف داریم.

ناصری ورود مدیریت شده صنایع دستی دیگر کشورها را عامل افزایش کیفیت و کاهش قیمت صنایع دستی تولیدی داخل دانست و اضافه کرد: زمانی که ورود صنایع دستی کشورهای دیگر به صورت محدود را در بازار خود داشته باشیم، توان رقابتی هنرمندان صنایع دستی ما نیز بالا می‌رود و در نهایت می‌توانیم در بازارهای بین المللی حرفی برای گفتن داشته باشیم.

این فعال حوزه صنایع دستی استان افزود: متأسفانه اکثر صنایع دستی که در کشور ما تولید می‌شوند، بصورت آشفته، پراکنده و انفرادی است و چون بازاری برای فروش آنها معین نشده، هیچ تجمیعی هم صورت نمی‌گیرد.

رئیس مجمع هنرمندان صنایع دستی کرمانشاه در ادامه بااشاره به هزینه کم و اشتغال مناسب در حوزه صنایع دستی، عنوان کرد: باتوجه به اینکه اغلب مواد ساخت صنایع دستی بومی است و مشکلی در تأمین آن نداریم، می‌توان به راحتی در این حوزه اشتغال زایی داشته باشیم، به ویژه در روستاها که این بستر فراهم است.

فیروزی افزود: همچنین لازم است هنرمندان را به تولید انبوه صنایع دستی تشویق کنیم و با مدیریت آن بتوانیم در صنایع دستی حرفی برای گفتن داشته باشیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

بهره‌برداری از ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی و ۱۰ مدرسه سیار برکت در کرمانشاه

امیرحسین مدنی در سفر خود به کرمانشاه علاوه بر افتتاح ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی در مناطق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.