صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / اضافه شدن ۴ خدمت جدید به ماموریت‌های آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز

اضافه شدن ۴ خدمت جدید به ماموریت‌های آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز

آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز در راستای ارائه خدمات سریع و با کیفیت اقدام به اضافه کردن ۴ خدمت جدید به خدمات این آزمایشگاه کرده که بر اساس آن علاوه بر ارائه خدمات در شیفت دوم، امکان ارائه خدمات "واقعیت مجازی" برای پژوهشگران فراهم شده است.

مغز و علوم اعصاب

به گزارش کسب و کار نیوز، مرکز نقشه‌برداری مغز بعد از گذشت دو سال از راه اندازی و همزمان با چهلمین سال از پیروزی انقلاب اسلامی، ۴ خدمت جدید “آزمایشگاه ارزیابی شناختی”، “راه‌اندازی شیفت کاری دوم”، “راه‌اندازی فاز دوم سرور قدرتمند سریع محاسباتی” و “آزمایشگاه واقعیت مجازی” را برای ارائه به پژوهشگران به لیست خدمات خود اضافه کرده است.

آزمایشگاه ارزیابی شناختی با مجموعه آزمون‌های ارزیابی عصب روانشناختی “کمبریج” و با کامپیوتر صفحه نمایش لمسی All-in-One آغاز به کار کرد. ارزیابی عصب روان‌شناختی کمبریج مجموعه‌ای است که به مسائل فرهنگی و زبانی وابسته نیست و دارای ۲۵ آزمون است و یکی از معتبرترین مجموعه‌های ارزیابی عصب روان‌شناختی برای استفاده‌های پژوهشی و بالینی به شمار می‌رود.

این مجموعه در مطالعات پژوهشی متعددی در بیش از ۲۵۰۰ مقاله در حوزه‌های مختلف به ویژه کارکرد سیستم عصبی مرکزی، مطالعات روان‌پزشکی و نورولوژیکی مورد استفاده قرار گرفته و تست‌های موجود در این مجموعه نسبت به تأثیرات مثبت و منفی دارویی، ژنتیکی و محیطی در افراد نرمال و همچنین جمعیت‌های بالینی، از حساسیت بالایی برخوردار هستند.

آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز همچنین در راستای رسالت خود در زمینه ارائه خدمات با کیفیت به محققان و پژوهشگران سراسر کشور و ارائه خدمات بهینه در زمان مناسب، “خدمت ویژه” خود را راه‌اندازی کرده است و در قالب آن به محققان این امکان را می‌دهد تا از شیفت دوم کاری آزمایشگاه برای شروع زودتر پروژه‌های خود استفاده کنند. ضمن آنکه فاز دوم سرور قدرتمند سریع محاسباتی آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز راه‌اندازی شد. با این امکانات پژوهشگران می‌توانند محاسبات و پردازش داده‌ها با حجم بالا و زمان طولانی خود را در حوزه نقشه‌برداری مغز به وسیله بستر نرم‌افزاری تعبیه شده بر آن به صورت موازی انجام دهند.

بخش واقعیت مجازی آزمایشگاه نقشه برداری با دارا بودن یکی از به‌روزترین ستاپ های “واقعیت مجازی”(Virtual Reality) امکان قابلیت انجام تمامی آزمایش‌های این حوزه را فراهم کرده است. در حال حاضر آزمایشگاه مجهز به دو دستگاه واقعیت مجازی “اکولوس“(Oculus) و “تک وی پرو” (TECH V PRO) است که امکان اجرای طیف بسیار وسیعی از برنامه‌های واقعیت مجازی را فراهم می‌کند.

آنچه در واقعیت مجازی اتفاق می‌افتد ایجاد ورودی مناسب برای حواس محیطی انسان است که از طریق آنها با جهان بیرون ارتباط دارد تا به صورت مجازی تجربه‌ای نزدیک به واقعیت مدنظر را برای فرد فراهم کند. سیستم‌های واقعیت مجازی با استفاده از عینکی که بر روی چشم قرار داده می‌شود فضای دید فرد را به محیط مدنظر هدایت کرده و با استفاده از گوشی صدای متناسب با آن فضا را برای کاربر ایجاد می‌کند به این ترتیب کاربر به طور کلی از محیط اطراف درکی ندارد و به فضای موردنظر برده می‌شود. در سیستم‌های جدید برای ایجاد امکان اثرگذاری در فضای مجازی از دسته‌های مخصوصی برای کاربران استفاده می‌شود که بتوانند به نحوی حس داشتن دست را در فضای مجازی نیز تجربه کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.