صفحه اصلی / سرخط خبرها / رشد ۲۶ درصدی آثار هشتمین جشنواره مد و لباس فجر
رشد ۲۶ درصدی آثار هشتمین جشنواره مد و لباس فجر

رشد ۲۶ درصدی آثار هشتمین جشنواره مد و لباس فجر

رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس فجر گفت: در عین توجه به ارتقای کیفی آثار، رشد 26 درصدی آثار رسیده به هشتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر را نسبت به دور قبل، شاهد هستیم.

به گزارش کسب و کار نیوز، حمید قبادی روز دوشنبه در نشست خبری هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر در سالن همایش وزارت ارشاد با تشریح جزئیات و ابعاد مختلف این دوره جشنواره گفت: جشنواره امسال از ۲۶ بهمن تا دوم اسفند با هشت بخش متفاوت و متنوع در بوستان گفت‌وگو برگزار خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه با همراهی اهالی رسانه باید پیشرفت‌های حوزه مد و لباس را با مصادیق اطلاع‌رسانی کنیم، گفت: کارگروه مد و لباس فرصت‌طلب نیست بلکه فرصت‌ساز است و حضور این حجم از فعالان و طراحان مد و لباس در جشنواره و نمایشگاه‌های مختلف گواه این مدعاست.
مشاور معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: امسال بیش از ۴۵ مرکز تولیدکننده پارچه ایرانی در جشنواره حضور خواهند یافت.
به گفته وی با توجه بر تاکید بر نمایش آثار کاربردی و نیازهای جامعه حدود یک هزار و ۲۸۹ اثر کاربردی در این بخش رسیده که مورد داوری قرار خواهند گرفت.
قبادی در ادامه به بخش آموزش و اهمیت آن در حوزه مد و لباس اشاره کرد و گفت: بیش از ۵۰ جلسه به صورت کارگاه حضوری و آنلاین با حضور بیش از سه هزار و ۲۰۰ نفر هنرجو و مخاطب در حوزه مد و لباس برگزار شد.
وی گفت: امسال بدون شک حضور فعالان حرفه‌ای در جشنواره پررنگ‌تر خواهد بود ضمن اینکه استقبال بسیار خوبی از بخش مسابقات زنده را شاهد هستیم.
قبادی، با اشاره به شعار جشنواره مد و لباس فجر مبنی بر اینکه «ایران فقط تهران نیست»، از برپایی و آغاز به کار ۱۱ نمایشگاه استانی در سراسر کشور خبر داد و گفت: فعالیت بسیاری از این نمایشگاه‌ها آغاز شده و برخی نیز تا پایان اسفند امسال برگزار خواهد شد.
دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور از گلستان، قزوین، لرستان، خراسان‌های رضوی و جنوبی، کرمانشاه، یزد، هرمزگان، فارس، سیستان‌و بلوچستان و کردستان به عنوان استان‌های میزبان برپایی نمایشگاه‌های استانی مد و لباس فجر نام برد.
قبادی تولید فیلم‌مستند و کوتاه را در بخش فرهنگی و هنری به عنوان یکی از اقدامات ویژه این دوره جشنواره مد و لباس فجر برشمرد و گفت: درصدد هستیم فیلم‌های منتخب در تلویزیون نیز به نمایش در بیاید و امیدواریم که حضور و پخش حوزه مد و لباس در تلویزیون را نسبت به گذشته، بیشتر شاهد باشیم.
ادامه دارد ..
فراهنگ **۹۰۳۱** ۱۰۵۵

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.