صفحه اصلی / سیاسی / سایر حوزه های سیاسی / «استقلال» به معنای واقعی کلمه، دستاورد بزرگ و غیرقابل انکار انقلاب اسلامی مردم ایران است

وزیر دادگستری:

«استقلال» به معنای واقعی کلمه، دستاورد بزرگ و غیرقابل انکار انقلاب اسلامی مردم ایران است

مراسم گرامیداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر با حضور وزیر دادگستری برگزار شد.

سفر آوایی « وزیر دادگستری » به سمنان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی وزارت دادگستری، با حضور وزیر دادگستری، معاونین، مدیران و کارکنان وزارت دادگستری مراسم گرامیداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر در محل نمازخانه وزارت دادگستری برگزار شد.

وزیر دادگستری در این مراسم ضمن اشاره به برخی وقایع و حوادث دوران انقلاب اسلامی گفت: شکنجه‌ها و سختگیری‌های نظام پهلوی با مبارزان و آزادی خواهان مسلمان مانعی برای ادامه مبارزه و تحقق اهداف نبود و زندانیان در بند رژیم پهلوی پس از آزادی از زندان‌ها گروه‌های مبارز دیگر را تشکیل دادند و مبارزه را به صورت جدی تر دنبال کردند.

وزیر دادگستری روش‌های غیرانسانی، غیراخلاقی و غیرقانونی دوران ستمشاهی را عامل افزایش کینه‌ها و نفرت‌ها برشمرد و گفت یکی از ویژگی‌های نظام پهلوی بی اعتنایی به فرهنگ و مقدسات و خواسته‌های به حق مردم بود.

وی با اشاره به سختی‌ها و دشواری‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تحمیل جنگ ۸ ساله، تحریم‌ها و ناامنی‌های ایجاد شده از جانب دشمنان ایران، «استقلال» به معنای واقعی کلمه را دستاورد بزرگ و غیرقابل انکار انقلاب اسلامی مردم ایران دانست.

وزیر دادگستری یکی دیگر از ویژگی‌های نظام پهلوی را کم کاری در جهت توسعه کشور و ارتقای رفاه مردم بخصوص در روستاها و شهرهای کوچک برشمرد و گفت: نظام پهلوی علیرغم وجود درآمدها و توانایی لازم، از ارائه خدمات مورد نیاز مردم خودداری می‌کرد.

آوائی در بخش دیگری از سخنان خود عبرت آموزی از وقایع گذشته و تاریخ را مطرح کرد و گفت: مبارزه همه جانبه با فساد در بخشهای مختلف، احترام و محبت صادقانه به همه مردم، کار کردن با تمام وجود برای مردم، انعطاف پذیری در شنیدن سخنان انتقادی از هر قشری، شنیدن حرف حق، اهتمام کامل به مسائل معیشتی و رفاهی مردم در حد مقدورات و با همه ظرفیت و توان، تشرع و تقید به دین و جلوگیری از همه شیوه‌ها و رفتارهایی که باعث ظلم به مردم می‌شود از جمله فعالیت‌هایی است که می‌تواند تضمین کننده رضایت مردم و سعادت جامعه باشد و شهادت می‌دهم که این دغدغه‌ها در دولت وجود دارد و بخش قابل توجهی از وقت جلسات دولت به این مهم اختصاص دارد. دولت هر راهی که بتواند فشارها بر مردم را کمتر کند را با همه محدودیت‌ها و سختی‌ها پیگیری می‌کند.

وزیر دادگستری گفت: برخی به دنبال رسیدن به این موضوع هستند که با دین نمی‌توان جامعه را اداره کرد و موفق بود اما ما در هر نقطه‌ای که متحمل شکست شدیم و آسیب دیده ایم و سبب کدورت مردم شده ایم، باعث و علت آن بی دینی ما بوده است و هر کجا پیشرفت کردیم مربوط به دیانت ما بوده است. هر جا به حلال و حرام ملتزم بودیم و رعایت کردیم پیشرفت کردیم و هر جا آنها را نادیده گرفتیم آسیب دیده ایم. تاکید دین و دستورات دینی بر تعاون، همکاری، وحدت، محبت، انصاف، کمک به دیگران، رحم و مروت، دستگیری از یکدیگر، مبارزه با ظلم و فساد است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حضور ۴.۵ میلیون اتباع غیرمجاز در ایران/ کمک ناچیز کمیساریا

حسین ذوالفقاری، در حاشیه دیدار با فیلیپو گرندی، کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.