صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / تغییرات تازه در قوانین گمرکی جمهوری آذربایجان

معاونت بین‌الملل اتاق ایران اعلام کرد

تغییرات تازه در قوانین گمرکی جمهوری آذربایجان

معاونت بین‌الملل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از انجام برخی تغییرات در مجموعه قوانین گمرکی جمهوری آذربایجان خبر داد که بر اساس آن به‌جز موارد عبور کالا برای اهداف غیرتجاری از مرز گمرک توسط اشخاص حقیقی، در سایر موارد باید قبل از وارد کردن کالا به اراضی گمرک ایران، بیانیه کوتاه‌مدت واردات در فرمت الکترونیک به نهادهای گمرک ارائه شود.

معاونت بین‌الملل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از انجام برخی تغییرات در مجموعه قوانین گمرکی جمهوری آذربایجان خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق ایران، بر اساس اعلام این معاونت، «به‌موجب ماده ۱۱۳٫۱ مجموعه قوانین گمرکی جمهوری آذربایجان، از تاریخ ۱ فوریه ۲۰۱۹ به‌استثنای موارد عبور کالاها به‌منظور اهداف غیرتجاری از مرز گمرک توسط اشخاص حقیقی، قبل از وارد کردن کالا به اراضی گمرک جمهوری اسلامی ایران باید بیانیه کوتاه‌مدت واردات در فرمت الکترونیک به نهادهای گمرک ارائه شود. عدم ارائه بیانیه کوتاه‌مدت واردات منجر به مسئولیت اداری ارائه‌دهندگان می‌شود.

در چهارچوب پروسه‌های تنظیم شده با کنوانسیون گمرک در خصوص حمل بار بین‌المللی با استفاده از کتاب حمل بار بین‌المللی (Customs Convention on the International Transport of Goods under Cover of TIR Carnets (1975 در حین حمل بین‌المللی، اطلاعات در خصوص کالا و وسایل نقلیه از پیش می‌تواند با استفاده از سیستم تبادل حمل بار بین‌المللی (TIR EPD–Electronic Pre–arrival Declaration) به نهادهای گمرک ارائه شود.»

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.