صفحه اصلی / استان ها / فارس / برداشت ۳ میلیارد ریال از حساب شهروندان فارسی به روش “اسکیمر”
برداشت ۳ میلیارد ریال از حساب شهروندان فارسی به روش “اسکیمر”

برداشت ۳ میلیارد ریال از حساب شهروندان فارسی به روش “اسکیمر”

‌فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به کشف ۳ تن انواع مواد افیونی طی یک ماه گذشته، از کشف ۳۱۹ میلیارد تومان کالای قاچاق و دستگیری سارقان آرایشگاههای زنانه خبر داد.

کارت بانکی

‌به گزارش کسب و کار نیوز، سردار سرتیپ دوم ستاد، احمدعلی گودرزی سه شنبه ۹ بهمن در یک کنفرانس خبری گفت: طی یک ماه اخیر مأموران انتظامی استان فارس با انهدام ۵ باند تهیه و توزیع موادمخدر بالغ بر ۳ تن مواد افیونی کشف کردند.

وی ادامه داد: با تلاش مأموران انتظامی، طی این مدت ۳ تن انواع مواد مخدر شامل ۲ تن و ۱۹۷ کیلو تریاک، ۳۲ کیلو هروئین، ۴۹ کیلو حشیش و ۷۲۲ کیلو سایر مواد مخدر کشف و در این رابطه ۲۸ دستگاه خودرو توقیف و ۳۴ قاچاقچی دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی در استان فارس گفت: طی ۱۰ ماه سال جاری نیز ۷۰ باند مواد مخدر منهدم و با توقیف ۸۱۶ دستگاه خودرو، بالغ بر ۴۰ تن انواع مواد مخدر در سطح استان کشف شده است.

کشف ۳۱۹ میلیارد تومان کالای قاچاق در فارس

گودرزی در خصوص کشفیات کالای قاچاق نیز گفت: مأموران انتظامی استان طی ۱۰ ماه سال جاری، ۳ هزار و ۴۸۴ دستگاه خودرو سبک و سنگین حامل کالای قاچاق را توقیف و ۶ هزار و ۲۵۷ متهم را دستگیر و تحویل مراجع قضائی داده اند.

وی با بیان اینکه در این مدت ۲۴۳ فقره پرونده با ارزش بالای ۱ میلیارد ریال کشف شده است، گفت: ارزش محموله‌های کالای قاچاق در ۱۰ ماه سال جاری بنا بر اظهار نظر کارشناسان مربوطه، ۳۱۹ میلیارد تومان می‌باشد.

انهدام باند سارقان به عنف از آرایشگاه‌های زنانه شیراز

فرمانده انتظامی استان فارس از متلاشی شدن باند سارقان به عنف آرایشگاه‌های زنانه در شیراز خبر داد و گفت: اخیراً باندی از سارقین متشکل از دو نفر جوان با یک دستگاه موتورسیکلت در حالی که صورت خود را می‌پوشاندند، وارد آرایشگاه‌های زنانه در نقاط مختلف شهر شیراز شده و با تهدید سلاح سرد و ایجاد رعب و وحشت، افراد حاضر را تهدید و سپس اموال با ارزش زنان شامل طلاجات و وجه نقد را سرقت و متواری می‌شدند.

گودرزی گفت: با تلاش‌های شبانه روزی و اقدامات گسترده اطلاعاتی و فنی، دو سارق شناسایی و در یک اقدام منسجم و غافلگیرانه در شیراز دستگیر شدند؛ در بازرسی از مخفیگاه این افراد سلاح سرد، البسه مورد استفاده در سرقت‌ها (کلاه کشی، نقاب، شال و هد‌ بند) و ۴ دستگاه تلفن همراه مسروقه کشف شد.

وی افزود: در تحقیقات به عمل آمده، متهمان به ۱۳ فقره سرقت به عنف از آرایشگاه‌های زنانه و ۴ فقره سرقت به عنف نافرجام و سرقت اموال به ارزش ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در سطح شهر شیراز اعتراف کردند.

گودرزی با تأکید بر اینکه کلیه آرایشگاه‌های زنانه باید به آیفون تصویری مجهز باشند، گفت: مسئولان مربوطه در این خصوص حساسیت بیشتری داشته باشند تا از وقوع اینگونه سرقت‌ها جلوگیری شود.

برداشت ۳ میلیارد ریال از حساب شهروندان به روش “اسکیمر

فرمانده انتظامی استان فارس در خصوص اقدامات پلیس فتا گفت: در راستای رسیدگی به پرونده‌های ارجاع شده به پلیس فتا در خصوص برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی افراد، با بررسی‌های فنی مشخص شد که برداشت‌ها با استفاده از دستگاه “اسکیمر” (دستگاه کپی کارت‌های بانکی) انجام شده است.

گودرزی گفت: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی در نهایت متهمان که در جاده شیراز- سپیدان با طعمه گذاری در قالب فروش عروسک و میوه اقدام به کپی از کارت‌های بانکی مشتریان و برداشت غیرمجاز از حساب آنها می‌کردند، شناسایی و نفر اصلی تیم دستگیر و تجهیزات اسکیمر، لپ تاپ و خودرو متهم توقیف شد.

وی با بیان اینکه در این خصوص ۵ متهم دیگر از همدستان این متهم نیز شناسایی و دستگیر شدند، افزود: در بررسی‌ها مشخص شد که تعداد ۲۱ فقره کارت بانکی متعلق به شهروندان کپی و حدود ۳ میلیارد ریال از حساب آنها برداشت شده است.

کشف ۶۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در”شیراز “

فرمانده انتظامی استان از کشف ۶۶ هزار و ۵۰۰ لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل در بازرسی از یک کارگاه در”شیراز” خبر داد.

گودرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت: مأموران انتظامی بخش “زرقان” شهرستان شیراز از محل دپو سوخت قاچاق در یک کارگاه در منطقه “کتک” مطلع و پس از هماهنگی با مراجع قضائی بلافاصله در محل حضور یافتند.

فرمانده انتظامی استان افزود: مأموران در بازرسی از آن کارگاه موفق شدند میزان ۶۶ هزار و ۵۰۰ لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف و یک نفر متهم را دستگیر کنند.

انتهای پیام

دبیر: زهرا حبیب پور

همچنین مطالعه کنید:

فاصله گذاری اجتماعی

اجرای فاصله گذاری اجتماعی به معنی بحرانی بودن وضعیت نیست

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, روح‌الله حسینی شنبه ۹ فروردین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.