صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / نزدیک به نیمی از آمریکایی‌ها “به هیچ عنوان” به ترامپ اعتماد ندارند
نزدیک به نیمی از آمریکایی‌ها “به هیچ عنوان” به ترامپ اعتماد ندارند

نظرسنجی نشان داد

نزدیک به نیمی از آمریکایی‌ها “به هیچ عنوان” به ترامپ اعتماد ندارند

نظرسنجی جدید صورت گرفته توسط شبکه ABC News و روزنامه واشنگتن پست نشان داد که تقریباً نیمی از آمریکایی‌ها به دونالد ترامپ درخصوص اتخاذ تصمیمات درست برای آینده کشورشان "به هیچ عنوان" اعتماد ندارند.

ترامپ

به‌ گزارش ‌ایسنا، این نظرسنجی که روز دوشنبه منتشر شد نشان داد که ۴۸ درصد از شرکت کنندگان اعلام کرده‌اند که به هیچ عنوان به ترامپ اعتماد ندارند و تنها ۱۶ درصد شرکت کنندگان اعلام کرده‌اند که تا حدودی به رئیس جمهور کشورشان اعتماد دارند.

بر اساس این نظرسنجی کمی بیشتر از یک سوم از شرکت کنندگان یعنی حدود ۳۵ درصد از آنها اعلام کرده‌اند که به ترامپ “اعتماد” دارند و از این تعداد ۲۱ درصدشان تاکید کرده‌اند که “اعتماد بسیاری” به رئیس جمهور کشورشان دارند.

این نظرسنجی جدید بالاترین درصد پاسخ “بی اعتمادی کامل” به این سوال را که در سال ۲۰۱۷ میلادی دو بار به پرسش گذاشته شده است، نشان می‌دهد.

در همین حال اکثر شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که دیگر اعتمادی به قانونگذاران جمهوری خواه و دموکرات ندارد. تنها ۳۰ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند “اعتماد بسیار زیاد” و “اعتماد خوبی” به جمهوری خواهان در کنگره دارند و ۳۴ درصد از شرکت کنندگان نیز همین نظر را درخصوص دموکرات‌ها ابراز کردند.

اما شدت احساسات منفی نسبت به دموکرات‌ها و جمهوری خواهان در کنگره کمتر از احساسات مردم نسبت به ترامپ است به طوری که تنها ۳۰ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کرده‌اند که به “هیچ عنوان” به جمهوری خواهان در خصوص تصمیمات درست برای این کشور اعتماد ندارند. در حالی که ۲۹ درصد همین نظر را در خصوص دموکرات‌ها ابراز کرده‌اند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد ترامپ انتظارات مردمی را در خصوص مسائل سیاسی مطرح شده در این نظرسنجی برآورده نکرده است.

شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند ترامپ در مقایسه با زمان روی کار آمدنش در خصوص طیفی از مسائل به ویژه‌ مساله کسری بودجه ضعیف عمل کرده است. نیمی از شرکت کنندگان در نظرسنجی ژانویه سال ۲۰۱۷ میلادی گفته بودند که انتظار دارند ترامپ درخصوص کسری بودجه عملکرد عالی یا خوبی داشته باشد، اما تنها ۳۳ درصد در نظرسنجی روز دوشنبه اعلام کردند که ترامپ در این زمینه به خوبی عمل کرده است.

نظرسنجی شبکه ABC News و روزنامه واشنگتن پست از تاریخ ۲۱ تا ۲۴ ژانویه سال جاری میلادی (اول تا چهارم بهمن) صورت گرفت که در آن ۱۰۰۱ بزرگسال شرکت داشتند. درصد خطای این نظرسنجی نیز ۳.۵ درصد ارزیابی شده است.

تاریخ برگزاری این نظرسنجی مصادف بوده با روزهای پایانی طولانی‌ترین تعطیلی موقت دولت در تاریخ آمریکا.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.