صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / توضیحات معاون شهردار در مورد اخذ عوارض از محدوده زوج و فرد
توضیحات معاون شهردار در مورد اخذ عوارض از محدوده زوج و فرد

توضیحات معاون شهردار در مورد اخذ عوارض از محدوده زوج و فرد

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد چرایی اخذ عوارض از محدوده زوج و فرد توضیحاتی را ارائه کرد.

محسن پورسید آقایی معاون ترافیک شهرداری تهران

به گزارش کسب و کار نیوز، محسن پورسید آقایی صبح امروز در حاشیه جلسه امروز شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در مورد سرانجام اخذ عوارض از محدوده زوج و فرد که اعضای شورا دریافت آن را غیرقانونی می‌دانند، اظهار کرد: اگر خودرویی در روز موافق پلاک‌اش وارد محدوده زوج و فرد شود، می‌تواند بدون جریمه تردد کند و می‌تواند در صورت داشتن شرایط لازم وارد طرح ترافیک هم شود، اما با خودروهایی که در روز مخالف وارد محدوده زوج و فرد می‌شوند، چه کنیم؟ آیا این خلاف است؟ اگر کسی می‌خواهد به صورت قانونی وارد محدوده شود چه کند؟ در گذشته شهروند قانون‌مداری که برخلاف روز موافق پلاک‌اش می‌خواست وارد محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک شود می‌بایست طرح ترافیک می‌خرید و فقط در روز موافق وارد می‌شد.

وی با بیان اینکه اسم این را عوارض نگذارید، اظهارکرد: کسی که می‌خواهد در روز مخالف وارد محدوده شود اگر نخواهد که قانون‌مدار باشد و طرح ترافیک نخرد، تکلیف چیست؟ آیا باید بگذاریم این فرد برخلاف قانون عمل کند؟ قبلاً پیشنهاد داده بودیم که زوج و فرد را بردارند و کلیه خودروهایی که می‌خواهند در این محدوده تردد کنند عوارض دهند که این مصوبه در فرمانداری لغو شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این‌که قرار بود از همه روزها و نه صرفاً روزهای مخالف پلاک، عوارض اخذ شود، ادامه داد: این ردیف حذف شد و به جای آن تبصره‌ای اضافه شد که هرکسی که موافق پلاک‌اش وارد محدوده شود به صورت رایگان و اگر در روز مخالف پلاک وارد شد باید عوارض طرح ترافیک بدهد که همه عوارض با ضریب طرح ترافیک محاسبه می‌شد. حالا اگر کسی تخلف کرد و در روز مخالف آمد و عوارض هم نداد تکلیف چیست؟ در ماده هشت مصوبه شورا گفته شده است هر کسی که عوارض محدوده را پرداخت نکرد شهرداری می‌تواند آن را به حساب بدهی‌اش لحاظ کند و این بند اعلام کرده است که اخذ عوارض مانع جریمه پلیس نیست.

پورسید آقایی با بیان این‌که در تبصره پیش‌بینی شده است که اگر کسی مخالف است می‌تواند به کمیسیون ماده ۷۷ اعتراض کند، اظهار کرد: حرف اساسی ما این است که اگر کسی عوارض نداد باید با آنچه کرد؟ آیا واقعاً پلیس جریمه می‌کند؟ چنانچه تا برج ۹ پلیس هیچکس را جریمه نکرد و این رفتار پلیس نیز در چارچوب وظایف ما نیست و در اختیار مافوقانشان است. ما باید بقیه شهروندان را هم ببینیم آیا کسی که قانون‌مدار است با کسی که قانون را رعایت نمی‌کند یکی است؟

وی در پاسخ به این سوال که اعضای شورا می‌گویند این عمل قانونی نیست، اظهار کرد: من از خودم حرفی نمی‌زنم و من نمی‌گویم که این قانونی است یا نه؟ چرا که مصوبه شورا موجود است و دقت داشته باشید که همه اعضای شورا این مطلب را نمی‌گویند، بلکه یک عضو شورا بر این موضوع تاکید دارد و من یک ماه پیش به رییس شورا نامه نوشتم و او هم به کمیسیون حقوقی و نظارت ارجاع داد و در این زمینه جلسه‌ای برگزار شد و طبق صورت جلسه سخنان ما تایید شد. حالا اگر یک عضو شورا مصوبه کمیسیون حقوقی و نظارت را قبول ندارد، من نمی‌دانم چه کنم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تعیین قیمت بلیت اتوبوس برای نوروز به‌ تعویق افتاد

به گزارش کسب و کار نیوز، احمد رضا عامری رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری گفت: روز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.