صفحه اصلی / اقتصادی / صنعت و معدن / خودروسازی سالی ۱۰ هزار میلیارد دلار صرفه اقتصادی دارد
خودروسازی سالی ۱۰ هزار میلیارد دلار صرفه اقتصادی دارد

وزیر صنعت:

خودروسازی سالی ۱۰ هزار میلیارد دلار صرفه اقتصادی دارد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صنعت خودروسازی با وجود مشکلات موجود، سالیانه 10 هزار میلیارد دلار برای کشور صرفه اقتصادی به همراه دارد.

به گزارش کسب و کار نیوز از خانه ملت، رضا رحمانی در پاسخ به اینکه «در خودروسازی همه دم از تولید ملی می‌زنند در حالی که با شروع تحریم‌ها خودروسازان از عمل به تعهدات وا مانده‌اند؛ پس خودروسازان چه منفعتی برای کشور دارند؟» اظهار داشت: اگر صنعت خودروسازی در کشور وجود نداشت برای واردات خودروهای مورد نیاز باید سالانه ۱۵ هزار میلیارد دلار هزینه می‌شد.
وی افزود: این در حالیست که اکنون سالی حدود پنج هزار میلیارد دلار برای واردات قطعات موردنیاز خودروسازی هزینه می شود.
رحمانی در عین حال با بیان اینکه کیفیت بسیاری از خودروهای داخل قابل قبول نیست، گفت: وزارت صنعت برنامه جامعی برای افزایش کیفیت و رونق تولید داخل در این حوزه دارد.
وی خاطر نشان کرد: اگرچه در سال‌های گذشته حمایت های خوبی از این صنعت انجام گرفت اما پس از تحریم های جدید، حمایت جدی مانند پرداخت تسهیلات به آنان رخ نداد.
به گزارش کسب و کار نیوز، وزیر صنعت، معدن و تجارت چندی پیش با اعلام اینکه امروز ۵۰۰ هزار نفر اشتغال مستقیم در صنعت بزرگ خودرو و قطعه سازی وجود دارد که نباید بیکار شوند، گفته بود: بر اساس تصمیم دولت چهار هزار میلیارد تومان نقدینگی به صنعت خودرو و قطعه سازی تزریق می شود.
سیام**۹۱۲۱*۲۰۲۵

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۱۲درصدی تولید سیمان با حمایت‌های دولت سیزدهم/ صادرات سیمان به ۲۵ کشور

به گزارش کسب و کار نیوز ، امضای تفاهمنامه همکاری بین وزارت نیرو و صنعت، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.