صفحه اصلی / سیاسی / سیاست داخلی / تکذیب شایعات درمورد سانچی/ آخرین اخبار و نظرات درباره SPV/ سومین دادگاه متهمان بانک سرمایه و…
تکذیب شایعات درمورد سانچی/ آخرین اخبار و نظرات درباره SPV/ سومین دادگاه متهمان بانک سرمایه و…

در گزیده اخبار سیاسی ۸ بهمن بخوانید؛

تکذیب شایعات درمورد سانچی/ آخرین اخبار و نظرات درباره SPV/ سومین دادگاه متهمان بانک سرمایه و…

واکنش سردار سلامی به ادعاهای اخیر رژیم صهیونیستی، دستگیری اخلالگران سازمان یافته، آخرین اخبار و نظرات درباره SPV، قول مجلس به ملی‌پوشان فوتبال برای معافیت از سربازی، هشدار سفارت ایران در عمان نسبت به افزایش مهاجرت ایرانی‌ها به این کشور و پیامدهای آن، مشروح سومین جلسه دادگاه متهمان بانک سرمایه و… از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز دوشنبه، هشتم بهمن ماه ۱۳۹۷ است.

8.11

به گزارش کسب و کار نیوز، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه همایش ملی معماری دفاعی امنیتی نظام اسلامی در افق چشم‌انداز ۱۴۰۴ در واکنش به ادعاهای اخیر رژیم صهیونیستی گفت: ما اعلام می‌کنیم که اگر اسرائیل کاری انجام دهد که جنگ جدیدی شروع شود، مسلماً این جنگ، همان جنگی است که محو او را در پی خواهد داشت.

در همین همایش سردار احمد وحیدی رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی نیز با بیان اینکه با شکل دادن FATF می‌خواهند قدرت علمی هسته‌ای ما را کاهش دهند گفت: دشمن زمانی‌که مشاهده کرد نمی‌تواند با قطعنامه مانع پیشرفت هسته‌ای ما شوند، مسائل هسته‌ای را هم جزئی از FATF قرار دادند تا به وسیله اجبار در پذیرش آن، مانع پیشرفت ما شوند و قدرت دفاعی کشورمان را کاهش دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری در پاسخ به این سوال که چرا موضوع پالرمو در جلسه شنبه، به نتیجه نرسید ؛ اظهار کرد: اینکه گفته می‌شود قرار بود در جلسه روز شنبه حتماً درباره پالرمو رأی گیری شود درست نیست؛ چرا که نمی‌شود همچین قراری در مجمع و مجلس گذاشت. وی با بیان اینکه بعضی‌ها از کلمه رفراندوم وحشتت دارند وفکر می‌کنند وقتی می‌گوئیم رفراندوم یعنی براندازی نظام، افزود: با صراحت، قانون اساسی می‌گوید در مسائل مهم اقتصادی، فرهنگی یا سیاسی ممکن است قانون گذاری از طریق مراجع مستقیم به آرا عمومی انجام شود. البته ان‌شاءالله پالرمو در مجمع حل می‌شود و نوبت به اینها نمی‌رسد. این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخشی از این مصاحبه با اشاره به تاریخچه بررسی لوایح چهارگانه در کشور، خاطر نشان کرد: بحث پیوستن به FATF اصلاً به دولت‌های یازدهم و دوازدهم مربوط نیست؛ در زمان احمدی نژاد مطرح بود. حتی زمانی که آقای جلیلی در شورای عالی امنیت ملی بود با دستخط ایشان توصیه شده تا این کار صورت بگیرد.

در همین ارتباط محمدنبی حبیبی در پایان نشست دبیران حزب موتلفه گفت: وقتی دولت و وزارت امور خارجه اظهار می‌کند که با پذیرش پالرمو و CFT هیچ تضمینی برای حل مشکلات اقتصادی نیست، چرا برخی هنوز اصرار بر تصویب پالرمو دارند؟

پس از اینکه یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اقدامی غیر معمول اقدام به انتشار نقل قولی از دریابان شمخانی در مورد لایحهCFT کرده بود، مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: اخبار و مواضع شورای عالی امنیت ملی و دبیر این شورا صرفاً از سوی ایشان و یا سخنگوی این نهاد اعلام می‌شود.

همچنین سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان آذربایجان شرقی با مجموعه اقدامات اطلاعاتی پیچیده و فنی، شبکه سازمان یافته اخلال در نظام تولیدی کشور در حوزه صنعت پلاستیک را شناسایی و متلاشی کردند. این شبکه با تشکیل شرکت‌های تعاونی سهمیه ویژه واحدهای تولیدی را به دلالان و شرکت‌های بازرگانی می‌فروختند و تولید کنندگان ناچار به خرید مواد اولیه خود با قیمت گزاف از بازار سیاه می‌شدند.

آخرین اخبار و نظرات درباره SPV

احتمال اعلام آغاز به کار SPV در صورت موافقت امروز ۲۸ کشور اروپایی

نقوی‌حسینی: برقراری SPV امتیاز مهمی برای ایران است

یک عضو کمیسیون ملی و سیاست خارجی: راه‌اندازی SPV نشان‌دهنده ضعف آمریکا است

خرم: SPV مانند نوزاد تازه متولد شده نیاز به مراقبت دارد

هشدار کاخ سفید به اروپا درخصوص راه‌اندازی سازو کار ویژه مالی با ایران

خط و نشان آمریکا در آستانه بررسی SPV از سوی اروپا

مشاور ظریف: SPV مرحله مقدماتی اجرایی کردن تعهدات ۱+۴ در برجام است

همچنین سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه منتظر اعلام رسمی اروپا برای آغاز به کار SPV می‌مانیم ، توضیح داد: قول‌های زیادی در مورد SPV در ماه‌های پیش شنیده‌ایم و روزهای اخیر نیز این مسائل را شنیده‌ایم. اکنون نیز منتظر می‌مانیم تا رسماً توسط اروپا این موضوع اعلام شود. بهرام قاسمی همچنین درخصوص صحبت‌های اخیر ماجدی، سفیر پیشین ایران در آلمان گفت: این صحبت‌ها اظهار نظر شخصی وی بوده است و او اکنون بازنشسته است.

***

محمد مهدی برومندی در واکنش به انتشار گزارشی مبنی بر تماس‌های مشکوک با برخی از خانواده‌های سرنشینان نفتکش سانچی ادعاهای مطرح شده درباره‌ی تماس تلفنی از سوی سرنشینان نفتکش سانچی صحت ندارد و شایعه‌ای بیش نیست. به گفته‌ی وی، هیچ کدام از این حرف‌ها درست نیست و نباید به آنها دامن زده شود.

همچنین رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از قول مجلس به ملی‌پوشان فوتبال برای معافیت از سربازی خبرداد و گفت که این کمیسیون قول می‌دهد که در صورت قهرمانی تیم ملی فوتبال ایران در آسیا مشکلی برای معافیت آنها پیش نیاید.

سفارت ایران در مسقط با انتشار اطلاعیه‌ای نسبت به افزایش جذابیت مسافرت به کشور عمان و به دنبال آن فراهم شدن بسترهای سوداگری و کلاهبرداری هشدار داد که در این اطلاعیه به مشکل مهاجرت به عمان و پیامدهای آن اشاره شده است.

عبدالحمید شهرابی، کارشناس مسائل آمریکای لاتین با اشاره به تحولات رخ داده در ونزوئلا طی چند روز اخیر اظهار کرد: در مورد احتمال دخالت نظامی آمریکا در ونزوئلا اما و اگرهای زیادی وجود دارد اما باید به این نکته نیز توجه داشت که تمام تلاش دولت ترامپ در راستای از بین بردن دولت مادورو است.

سید عمار حکیم در دیدار با سفیر ایران در عراق تاکید کرد: تحریم‌های یک جانبه آمریکا علیه ایران، موضوعی خطرناک در روابط بین‌الملل است. طرفین در این دیدار در خصوص تازه‌ترین تحولات سیاسی عراق و منطقه و نیز روابط دوجانبه ایران و عراق و راهکارهای تقویت آن به بحث و تبادل نظر پرداختند.

با توجه به شرایط فعلی رژیم صهیونیستی، سفیر پیشین ایران در سوریه با بیان این‌که دیدگاه افکار عمومی اروپا نسبت به رژیم صهیونیستی تغییر کرده و حتی کالاهای تولید شده در شهرک‌ها را خریداری نمی‌کنند، اظهار کرد: ایران همواره از مقاومت پشتیبانی کرده در حالی که پیش از انقلاب اسلامی این‌گونه نبود.

سومین جلسه رسیدگی به اتهامات سه عضو سابق هیأت مدیره بانک سرمایه در شعبه سوم دادگاه ویژه جرایم اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی‌مقام برگزار شد. در این جلسه قاضی دادگاه خطاب به بخشایش گفت: شما از سال ۹۲ همچنان ماندید و می‌دانستید که اشتباه کردید. وقتی یک و نیم میلیارد تومان دستمزد می‌گیرید و دوبی می روید و در هیأت مدیره‌های مختلف بودید نتیجه این می‌شود. نتیجه چند شغله بودن ناشی از این است.

آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضائی گفت: جمهوری اسلامی توانست مدل جدیدی از مردمسالاری را به جهان عرضه کند و استقامت برخاسته از ایمان انقلابی و ارزش‌های الهی نیز مسیر تکامل را برای مردم ما باز کرد. رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از صحبتهایش افزود: هدف از کودتاهای آمریکایی که اروپا نیز فوراً به تبعیت از آمریکا از آنها حمایت می‌کند، دو چیز است؛ یکی چپاول دارایی‌ها و ثروت‌های یک کشور و دیگری قدرت نمایی از این باب، که نشان دهند دولتهای مردمی مخالف اروپا و آمریکا نمی‌توانند سر پا بایستند. خوشبختانه ایران در مقابله با این دو هدف، یک نمونه محکم، متعالی و رشدیافته است و امیدواریم کشورهای دیگر نیز در این عرصه از جمهوری اسلامی الگوبرداری کنند.

محسنی اژه‌ای نیز در حاشیه این جلسه از تاکید رئیس قوه قضائیه بر انجام اقدامات فوق‌العاده در زمینه گرانی خبر داد و گفت: در جلسه مسئولان عالی دستگاه قضائی، ابتدا درباره وضعیت معیشتی مردم و شرایط قیمت‌ها مطالبی مطرح شد و ضرورت اقدامات فوق‌العاده دولت در این مورد ازسوی ریاست قوه قضائیه مورد تاکید قرار گرفت و سپس ادامه بررسی لایحه تأمین امنیت زنان و طرح مسائل و مشکلات این لایحه پی گرفته شد.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای امروز (دوشنبه) هشتم بهمن ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حداقل اجاره‌بها در تهران، ۵ تا ۶ میلیون تومان

بررسی‌ها و تحقیقات میدانی از تازه‌ترین وضعیت اجاره‌بها در شهر تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون کف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.