صفحه اصلی / استان ها / کرمان / دولت مکلف به بخشش سود و جرائم وام‌های کشاورزی شده است

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی:

دولت مکلف به بخشش سود و جرائم وام‌های کشاورزی شده است

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اخیراً کل اعتبار در نظر گرفته شده برای خسارت کشاورزان در کشور از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه ۲ هزار میلیارد تومان می‌باشد، اما طبق محاسبات ما حداقل ۱۷ هزار میلیارد تومان منابع برای این مهم نیاز داریم.

کشاورزی

به گزارش کسب و کار نیوز، محمدرضا پورابراهیمی در جمع مردم روستای قوام آباد چترود با اشاره به خسارت وارده به محصولات کشاورزی در سال جاری گفت: تولید پسته در شمال استان کرمان ۸۰ درصد کاهش پیدا کرده است لذا جهت کمک به کشاورزان پیگیری استمهال وام‌های کشاورزی را در مجلس شورای اسلامی انجام دادیم و دولت مکلف به بخشش سود و جرایم وام‌های کشاورزی بود.

وی عنوان کرد: اخیراً کل اعتبار در نظر گرفته شده برای خسارت کشاورزان در کشور از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه ۲ هزار میلیارد تومان می‌باشد، اما طبق محاسبات ما حداقل ۱۷ هزار میلیارد تومان منابع برای این مهم نیاز داریم.

پورابراهیمی با بیان اینکه اعتبار ابلاغی از سوی سازمان برنامه و بودجه نمی‌تواند جوابگوی کشاورزان خسارت دیده باشد، گفت: در حضور رئیس جمهور اعلام کردم که این مبلغ ابلاغی کفایت نمی‌کند و بعضی از بانک‌ها به روشی متفاوت از آن اقدام می‌کنند و این موجب نارضایتی مردم شده است.

وی حذف سود روی سود وام‌های بانکی را مورد اشاره قرار داد و گفت: این مسئله از نظر شرعی مبنا ندارد و مراجع اعظام تقلید هم بر این مسئله گلایه دارند، بخشی از مشکلات اقتصادی امروز جامعه که شرایط را سخت کرده است، عدم رعایت مسائل اسلامی در امور جاری کشور است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اصلاح قانون بانک مرکزی در کمیسیون اقتصادی مجلس را مورد اشاره قرار داد و با اشاره به تخلفات بانکی و گلایه مردم از نظام بانکی گفت: این اشکالات به دلیل ساختار اشتباه است که متولی نظارت بر آن حوزه بانک مرکزی است.

پورابراهیمی افزود: اعتراض جدی به دولت در نحوه تعیین قیمت کالاهای اساسی مردم داریم، با دولت توافق کردیم که ۱۴ هزار میلیارد تومان با ارز ۴۲۰۰ برای این اقلام گذاشته شود، اما ۶۰ تا ۷۰ درصد از قیمتی که باید کالاهای اساسی به دست مردم برسد، بالاتر است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر روال غلطی در تعیین قیمت کالای اساسی که به دست مردم می‌رسد، وجود دارد و دولت اگر نمی‌تواند نظارت کند، مابه التفاوت یارانه ارزی را به مردم بدهیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به واگذاری سهام عدالت به مردم پرداخت و گفت: ۵۰ میلیون نفر از جمعیت کشور دارنده سهام عدالت هستند اما در ۱۲ سال گذشته فقط یک کاغذ بی خاصیت به مردم داده شده است.

پورابراهیمی ادامه داد: تکلیف این سهام عدالت را باید روشن کنیم، ۲ و نیم میلیون نفر از دارندگان سهام عدالت، فوت شده اند و هیچ خیری از این سهام ندیدند.

وی بیان کرد: مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم زیاد است که بخشی از آن به بی‌تدبیری داخلی ربط دارد.
 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کلزا

پیش‌بینی برداشت ۵۰۰۰ تن دانه‌های روغنی از مزارع استان کرمان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “عباس سعیدی” در جریان برداشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.